نوشته شده توسط : محدثه

آزار و اذیت کودک  فقط به معنای کبودی دور چشم کودکان نیست. اذیت و آزار جسمانی به دلیل علائمی که از خود به جای می گذارد، مسئله بسیار تکان دهنده ای هستند.

اما همه نشانه های کودک آزاری به یک اندازه مشخص نیستند. نادیده گرفتن نیازهای کودکان، قرار دادن آنها در موقعیت هایی خطرناک بدون مراقبت ، قرار گرفتن در مقابل  موقعیت های تعرض جنسی، یا القاء احساس بی ارزش به آنها یا احمق بودن به آنها نیز نوعی کودک آزاری و بی توجهی محسوب خواهد شد . این موضوع نیز می تواند آسیب های عمیقی بر روی بچه ها ایجاد کند.برای رفع این مشکل با یک روانشناس خوب مشورت کنید

 

با چشم پوشی از نوع سوء استفاده، نتیجه آن یک آسیب عاطفی جدی بر جای خواهد گذاشت. اما همیشه در چنین شرایطی کمک نیز در دسترس است. اگر گاحتمال میدهید کودکی از سوء استفاده یا بی‌توجهی رنج می برد،  ابتدای امر لازم است که با او صحبت کنید. پس از  اطلاع از مشکل، کمک کنید تا کودک در اسرع وقت کمک لازم را دریافت کنند.

خب بهتر است قبل از هر چیز در مورد کودک آزاری و بی توجهی باورهای غلط را از واقعیت‌ها تفکیک کنید. از این جهت در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

 

باورهای اشتباه و حقایقی  درباره کودک آزاری و بی توجهی به آنها

تفکر اشتباه : رفتار فقط در صورتی که خشونت آمیز باشد آزار محسوب می­‌شود.

حقیقت : بدرفتاری جسمی فقط یکی از انواع کودک آزاری است. بی توجهی به کودک، سوء استفاده جنسی و عاطفی نیز می تواند به همان میزان به او آسیب برساند. از آنجا که علائم این آزارها همیشه واضح نیستند، دیگران کمتر در این مسائل مداخله می کنند.

تفکر اشتباه : فقط افراد بد از فرزندان خود سوء استفاده می کنند.

حقیقت : همه والدین  عمداً به کودکان آسیب نمی رسانند. بسیاری از آنها خود قربانی سوء استفاده شده‌اند و راه دیگری برای انجام وظایف والدی خود بلد نیستند. این افراد ممکن است با مشکلات بهداشت روانی یا مشکلات سوء مصرف مواد مخدر نیز دست و پنجه نرم کنند.

تفکر اشتباه : سوء استفاده در خانواده های “خوب” اتفاق نمی افتد.

حقیقت  : سوء استفاده و غفلت فقط در خانواده های فقیر یا محله های بد اتفاق نمی افتد. این رفتارها در همه گروه های نژادی، اقتصادی و فرهنگی بروز می کند. گاهی اوقات خانواده‌هایی که به نظر نمی رسد دچار مشکلی باشند، داستان دیگری را پشت درهای بسته پنهان می کنند.

تفکر اشتباه : بیشتر کودک آزاران غریبه ها هستند.

حقیقت : هرچند آزار و اذیت توسط افراد غریبه ها هم اتفاق می افتد. اما بیشترین سوء استفاده کنندگان از اعضای خانواده یا افراد و نزدیکان  خانواده هستند.

تفکر اشتباه : کودکان بدسرپرست یا بی سرپرست همیشه به شکل یک فرد بدرفتار بزرگ می شوند.

حقیقت : درست است که کودکان بدسرپرست به احتمال زیاد همین چرخه را در بزرگسالی خود نیز تکرار می کنند و ناخودآگاه آنچه را که در کودکی تجربه کرده اند انجام می­‌دهند. اما بسیاری از بازماندگان کودک آزاری انگیزه زیادی برای محافظت از فرزندان خود در برابر آنچه که خودشان متحمل شده‌اند دارند و به والدینی عالی تبدیل می­‌شوند.

این نوع کودکان نیاز به مشاور و روانشناس دارند پس حتما مراجغع کنید

 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

پس پرده بکارت پاره شده چیست ؟ پرده بکارت بافتی سست است که ناحیه دهانه واژن را می پوشاند. ظرفیت اساسی پرده بکارت ناشناخته باقی می ماند، اما تعدادی از متخصصان معتقدند که واژن از هر گونه آلودگی محافظت می کند. پرده بکارت از غواصی بیماری ها در عمق واژن جلوگیری می کند که احتمالاً می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. به هر حال، وقتی بافت پاره می‌شود، به نظر می‌رسد که خانم‌ها معمولاً وقتی پرده بکارت می‌شکنند، خونریزی می‌کنند. با در نظر گرفتن همه چیز، برای هر فردی اینطور نیست. نه هر کس که پرده بکارت دارد و از هر زمان عجیبی که می شکند، خونریزی ندارد. با این حال، هر دوی این موارد کاملاً عادی هستند. 

با فرض اینکه در اولین باری که پرده پرده بکارت خونریزی کردید، به این معنی است که پرده بکارت یا در حال انبساط یا پارگی است و این باعث می شود خون به بیرون جریان یابد. از آنجایی که پرده بکارت یک پوست نازک کوچک است، مقدار خونی که خارج می شود نباید کمتر از حد انتظار باشد. علاوه بر این، نباید باعث ناراحتی یا درد زیادی نیز شود.

با این حال، وضعیت پرده بکارت با شروع یک فرد یا دیگری تغییر می کند، باز شدن واژن را به طور کامل ایمن نمی کند. بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که بگوییم شکستن یا پاره شدن پرده بکارت هیچ مشکل پزشکی ایجاد نمی کند. به طور کلی، پرده بکارت دهانه کافی را به واژن می دهد تا به سیکل ماهانه خون اجازه خارج شود. پس از آن، قرار دادن تامپون دقیقاً هیچ دردی ایجاد نمی کند. 

علائم 

هنگامی که فردی دچار پارگی بافت پرده بکارت شود ، صرف نظر از اینکه چه حرکتی دارد، بهبود نمی یابد. لازم به ذکر است که افراد زیادی هستند که دارای علائم مختلف پارگی پرده بکارت هستند، در حالی که بسیاری از آنها حتی پرده بکارت ندارند و این احتمال وجود دارد که هرگز آن را نبینند. معمولاً فرض بر این است که ترک روابط جنسی باعث رشد پرده بکارت و سفت شدن واژن می شود. در صورت پاره شدن پرده بکارت، احتمال مواجهه با علائم و نشانه های پارگی پرده بکارت وجود دارد.

  • خونریزی خفیف یا لکه بینی ظاهری
  • ناراحتی یا درد در اطراف دهانه واژن
  • لایه شکسته در حدود 1-2 سانتی متر از دهانه واژن
  • هیچ نشانه ای از لایه ریز داخل واژن وجود ندارد که بیشتر از دهانه واژن پیدا می شود.

اینها نشانه های اساسی پاره شدن بافت پرده بکارت هستند . با این حال، مطمئناً، شخص می تواند به تنهایی بررسی کند که آیا پرده بکارت پاره شده است یا خیر. همانطور که قبلا ذکر شد، زمانی که پرده بکارت در حال گشاد شدن یا پاره شدن است، ممکن است فرد درد را احساس کند یا نکند و این کاملا به خود فرد بستگی دارد. این به این دلیل است که اندازه و ساختار هر پرده بکارت منحصر به فرد است. علاوه بر این، نحوه گسترش آن نیز با شروع از یک فرد و سپس به فرد دیگر در تضاد است. به طور معمول، در صورتی که پرده بکارت ناخواسته یا بدون هیچ گونه فشاری بشکند، هیچ ناراحتی یا درد شدیدی ایجاد نخواهد کرد. با این حال، زمانی که عضلات واژن شل نباشند، و فردی به واژن فشار وارد کند، ممکن است آسیب ببیند. 

علل

زنان معمولاً با پرده بکارت به دنیا می آیند، اما نه همه آنها. علیرغم اینکه افراد معتقدند اگر واژن داشته باشد حتما پرده بکارت هم خواهد داشت، اما این درست نیست. افراد زیادی وجود دارند که واژن دارند اما پرده بکارت ندارند، و از این رو، مطلقاً مفهومی از پاره شدن بافت پرده بکارت وجود ندارد . علاوه بر این، به دلیل باریک بودن پرده بکارت، لزوما نمی توان آن را حس کرد یا دید. صرف نظر از اینکه فرد ممکن است خود را معاینه کند، پرده بکارت ممکن است قابل توجه نباشد. سایه بافت شبیه سایه واژن است که در بدن مخلوط می شود. در نتیجه، احساس آن حتی توسط فردی که آلت تناسلی دارد نیز دشوار نیست. موارد مختلفی وجود دارد که می تواند به پارگی بافت پرده بکارت کمک کند 

  • رابطه جنسی نفوذی
  • اسب سواری 
  • دوچرخه سواری 
  • بالا رفتن از درختان یا سالن های ورزشی جنگل 
  • بازی در زمین های مانع 
  • ژیمناستیک 
  • رقصیدن
  • استفاده از تامپون
  • گذاشتن فنجان قاعدگی 
  • گرفتن پاپ اسمیر 
  • انجام سونوگرافی ترانس واژینال


:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

در ادامه مواردی را برای شما نام می بریم که بهترین کاندیدا برای انجام لابیاپلاستی می باشند:

  • کسانی که بعد از انجام فعالیت های ورزشی و بدنی مانند دوچرخه سواری، اسب سواری دچار سوزش و خارش شدید در ناحیه تناسلی خود می شوند.
  • بانوانی که در زمان برقراری رابطه جنسی دچار سوزش و درد می شوند، که این مورد می تواند بر روی کیفیت رابطه جنسی آنها تاثیر بسیار زیادی بگذارد و باعث دور شدن و سرد شدن پارتنرشان گردد.
  • بانوانی که در زمان پوشیدن لباس تنگ با مشکل مواجه می شوند و لابیا ها باعث بدفرم شدن شلوار در بدن آنها می شود.
  • بانوانی که دارای لابیا های بزرگ و افتاده و تیره هستند، می توانند با انجام این عمل قسمت بزرگ شده را جراحی کرده و در اصل باعث جوانسازی ناحیه تناسلی خود شوند.
  • بانوانی که به دلیل داشتن لابیاهای بزرگ به طور مدام دچار عفونت ادراری می شوند.
  • بانوانی که به دلیل بزرگ بودن لابیاها دچار اعتماد به نفس پایین شده اند و میلی جنسی خود را از دست داده اند، با انجام این عمل می توانند اعتماد از دست رفته خود را باز گردانند.
  • بانوانی که دچار عدم قرینگی لابیاها هستند با انجام این عمل می توانند مشکل را برطرف کنند.
  • بعضی از بانوان به دلیل بزرگ بودن لابیاها و بد فرم شدن آنها در لباس های ورزشی و یا استخر دچار مشکل هستند، که با این عمل می توانند به راحتی لباس های مخصوص را بپوشند و دیگر خجالت نکشند.
  • بانوانی که به دلیل زایمان طبیعی دچار پارگی و بدفرم شدن لابیا شده اند می توانند با انجام این عمل حالت و شکل اصلی لابیا را دوباره برگردانند.

 



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

بدن از بسیاری از انواع سلول‌ها تشکیل شده است. هر نوع سلول دارای عملکردی خاص است. اکثر سلول‌های بدن رشد می‌کنند و سپس به شکل منظم تقسیم می‌شوند تا سلول‌های جدیدی ایجاد کنند، زیرا برای سالم و درست کار کردن بدن به این سلول‌ها نیاز است. هنگامی که سلول‌ها توانایی کنترل رشد خود را از دست می‌دهند، بیش از حد و بدون نظم تقسیم می‌شوند. سلول‌های اضافی یک توده بافتی به نام تومور را تشکیل می‌دهند. تومورها خوش خیم یا بدخیم هستند.

تومورهای خوش خیم مغز 

تومورهای خوش خیم مغز شامل سلولهای سرطانی نیستند. معمولاً این تومورها می‌توانند برداشته شوند و احتمالاً عود نخواهند کرد. تومورهای خوش خیم مغز مرزهای شفافی دارند. اگر چه این تومورها به بافت‌های اطراف حمله نمی‌کنند، اما می‌توانند روی مناطق حساس مغز فشار وارد کرده و علایمی را ایجاد کنند.

تومورهای بدخیم مغز 

تومورهای بدخیم مغز شامل سلولهای سرطانی هستند. این تومورها در وظایف حیاتی مغز تداخل کرده و تهدید کننده زندگی هستند. تومورهای بدخیم مغز معمولاً به سرعت رشد می‌کنند و افزایش یافته و یا به بافت اطراف خود حمله می‌کنند. مانند یک گیاه، این تومورها ممکن است “ریشه‌هایی” را که به بافت سالم مغز وارد شده و رشد می‌کنند، ایجاد کنند. اگر تومور بدخیم باقی بماند و ریشه ایجاد نکند، گفته می‌شود که انکپسوله شده است. هنگامی که یک تومور خوش خیم دیگر در ناحیه حیاتی مغز قرار دارد و باعث اختلال در عملکرد حیاتی می‌شود، ممکن است بدخیم در نظر گرفته شود (حتی اگر در آن سلول‌های سرطانی وجود نداشته باشند).

آناتومی مغز

مغز از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: مخ، مخچه و ساقهٔ مغز. مننژها که مغز را احاطه کرده‌اند، همچنین بخشی از مغز محسوب می‌شوند.

مخ 

مخ بزرگترین بخش مغز است. مخ شامل دو نیمکره مغزی در هر طرف مغز است که هر یک طرف مقابل بدن را کنترل می‌کند. مخ به ۴ لوب تقسیم می‌شود که در هر یک از آن‌ها عملکردهای خاصی رخ می‌دهد:

  1. لوب فرونتال، استدلال، احساسات، حل مسئله، بیان گفتار و حرکت را کنترل می‌کند
  2. لوب پاریتال احساس لمس را کنترل می‌کند، مانند فشار، درد و درجه حرارت. همچنین قسمت‌هایی از گفتار، جهت گیری فضایی بصری و محاسبه را کنترل می‌کند
  3. لوب تمپورال به کنترل حافظه، حواس ویژه مانند شنوایی و توانایی درک گفتار یا کلمات نوشته شده می‌پردازد
  4. لوب اوسیپیتال دید را کنترل می‌کند

مخچه 

مخچه در پشت قسمت مغز زیر مخ قرار دارد. مخچه مسئول هماهنگی و تعادل و کنترل عملکرد در یک طرف بدن است.

ساقه مغز

ساقهٔ مغز قسمتی از مغز است که به نخاع و مخچه متصل است. ساقهٔ مغز عملکردهای غیر انتخابی برای ضروری برای زندگی، مانند ضربان قلب و تنفس را کنترل می‌کند. پیام‌ها برای عملکرد کنترل شده توسط مغز و مخچه از طریق ساقهٔ مغز به بدن منتقل می‌شوند.

مننژها

مننژها غشاهایی هستند که مغز و نخاع را احاطه کرده و محافظت می‌کنند. ۳ لایه مننژ وجود دارد که به نام‌های دورامتر، آراکنویید و پیامتر شناخته می‌شوند. مایع مغزی نخاعی در نزدیکی مرکز مغز، در بطن‌های جانبی ساخته می‌شود. مایع مغزی نخاعی در اطراف مغز و نخاع بین لایه‌های آراکنویید و پیامتر گردش می‌کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

برخی اقدامات با عنوان مراحل ریکاوری در کل دوران نقاهت لابیاپلاستی باید انجام شوند. بنابراین، دانستن آنچه باید انجام دهید و نحوه انجام آن، با بهترین نتایج همراه خواهد شد. به علاوه، ورم و درد به حداقل می رسد.

هفته اول

در هفته اول، درد و ورم با اندکی ناراحتی خواهید داشت. بنابراین استراحت کرده و کارهای منزل را انجام ندهید مخصوصاً در سه روز اول.

روزی ۱۵ دقیقه پیاده روی کنید به گونه ای که از ۶۰ دقیقه در ۲۴ ساعت بیشتر نشود. هفته اول برای سلامت کل بدن و موفقیت عمل لابیاپلاستی بسیار مهم است.

بنابراین باید هر روز قرص های تجویزی را جهت پیشگیری از عفونت میل کنید.

هفته دوم

در هفته دوم، ورم کاهش می یابد اما این به معنای زندگی نرمال نیست. همچنان باید از انجام فعالیت هایی که سبب عرق کردن ناحیه تناسلی می شوند اجتناب کنید.

هفته سوم

باید با اتمام مصرف داروها درد هم از بین برود اما ورم و کبودی همچنان وجود دارد.

در هفته سوم، اکثر زنان به خوبی راه رفته و فعالیت های معمول فیزیکی خود را دارند. حتی عده ای به کار خود برمی ‌گردند.

با بهتر شدن زخم، قدری ناراحتی در ناحیه تناسلی ایجاد می شود. بخیه ها هم با صلاحدید پزشک برداشته می ‌شوند اما شاید باید یک هفته دیگر صبر کرد.

هفته چهارم

حدود ۹۰ درصد از بیماران تا هفته چهارم کاملا بهبود می یابند. در این مقطع فرد برای فعالیت جنسی، ورزش سنگین و استفاده از تامپون منعی ندارد.

اکثر ورم و کبودی از بین رفته و نتیجه نهایی عمل مشخص می شود. در هر صورت دوران نقاهت تا حداقل شش ماه ادامه خواهد داشت.

علاوه بر آن، بهتر است برای انجام رابطه جنسی و فعالیت های کششی دو هفته دیگر هم صبر کنید.

 

دوران نقاهت لابیاپلاستی چقدر دردناک است؟

لابیاپلاستی عملی بدون درد است و فرد به محض بهتر شدن می ‌تواند فعالیت ‌های عادی خود را انجام دهد.

باید همواره به بدن خود توجه کنید و از فشار آوردن زود هنگام به خود دست بکشید. نقطه جراحی شده ورم کرده و روزهای پر دردی خواهید داشت.اما به مرور این درد کاهش می یابد.

 

چگونه نقاهت بعد از لابیاپلاستی را سرعت ببخشیم؟

اگر وقت کافی برای سپری کردن دوران نقاهت و مشکلات بعد از لابیاپلاستی ندارید با انجام موارد زیر این زمان را کوتاه تر کنید:

  • بعد از جراحی، ناحیه تناسلی را تا جای ممکن تمیز و خشک نگه دارید
  • داروها و مخصوصاً آنتی بیوتیک را به موقع مصرف کنید
  • رابطه جنسی نداشته باشید
  • فعالیت های خود را کاهش دهید

 

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر اجتماعی و مذهبی در برخی فرهنگ ها غیرقابل قبول است، زیرا منعکس کننده احساس شرم و آبروریزی است، با عواقب جدی که می تواند منجر به طرد، طلاق، یا حتی قتل یا خودکشی شود.پرده بکارت غشایی است که دهانه خارجی واژن را تا حدی می بندد. تاکنون افسانه‌های متعددی در مورد آناتومی پرده بکارت مطرح شده است، اما این افسانه‌ها عمدتاً مبتنی بر جزماتی هستند که محتوای علمی ندارند. امروزه هنوز از نظر اجتماعی برای یک زن مهم است که باکرگی خود را با خونریزی در حین مقاربت ثابت کند - اعتقادی که به نظر می رسد خاموش کردن آن دشوار است. از مزاحمت های ابتدایی گرفته تا جراحی های زیبایی اندام تناسلی، تا پرده بکارت مصنوعی «چینی»، با این وجود، برخی از ابزارها توسعه یافته اند تا مدیریت تمایلات جنسی زنانه را کمتر سنگین کنند و عواقب غم انگیز یک تخلف احتمالی را کاهش دهند.

چندین شیوه جایگزین برای بازگرداندن باکرگی تا قرن پانزدهم وجود داشته است، همانطور که در نوشته‌های جلالالدین سویوتی، متکلم مصری تأیید شده است، که 9 مصنوعی را فهرست کرده است که می‌توانند جریان خون باکره را شبیه‌سازی کنند.جراحی بازسازی پرده بکارت که در قرن 16 و 17 در ادبیات اروپایی به عنوان "اصلاح باکرگی از دست رفته" توصیف می شود، در دهه های گذشته جذابیت و دیده شدن پیدا کرده است. تحت عنوان هیمنورافی و هیمنوپلاستی، در حال حاضر از 2 عمل جراحی برای بازسازی یک پرده بکارت دست نخورده استفاده می شود که اطمینان حاصل می کند که عروس در شب عروسی خود خونریزی می کند.هایمنوپلاستی نه تنها به دلایل فرهنگی و مذهبی، بلکه برای موقعیت اجتماعی و روابط بین فردی نیز انجام می شود.

هیمنوپلاستی یا ترمیم جراحی پرده بکارت یکی از کم توصیف‌ترین روش‌های ولوواژینال در جراحی پلاستیک بدون هیچ استاندارد جراحی است که تلاش می‌کند توانایی پرده بکارت را برای خون‌ریزی در طول رابطه جنسی در شب عروسی زوجین بازگرداند.علاوه بر این، در برخی فرهنگ‌ها معمولاً نشان دادن ملحفه عروسی آغشته به خون به عنوان اثبات باکرگی عروس است. در برخی مناطق، گواهی باکرگی ممکن است از یک پزشک درخواست شود. 

اگرچه هیمنورافی از منظر اخلاقی و اجتماعی بحث برانگیز است، اما اکنون در بسیاری از کشورها ارائه می شود و تقاضای آن در کشورهای غربی، به ویژه پس از موج های متوالی مهاجرت، در حال افزایش است. در کشورهای دارای فرهنگ اسلامی، 2 دیدگاه متمایز وجود دارد. در مورد اول، عمل پیوند مجدد جراحی همیشه غیرمجاز است، در حالی که در دومی، در صورتی که خطرات ناشی از عدم آسیب خونریزی پس از مقاربت به اندازه کافی زیاد باشد، می تواند قانونی شود.بنابراین، جراحانی که این روش را در آن کشورها ارائه می دهند در خطر هستند. در واقع، پتانسیل نجات زندگی زن در عمل با نقش جراح در کمک مستقیم به فریب سنجیده می شود. با این حال، برخی از پزشکان، اگرچه خطر عواقب تنبیهی را دارند، اما به دلیل تعهد اخلاقی برای حفظ رفاه زنانی که به دنبال آن هستند، با احتیاط این عمل را انجام می دهند، حتی اگر آنها شخصاً در مورد جراحی دچار تعارض باشند. 

به گزارش بی بی سی، هیمنوپلاستی در سال های اخیر به ویژه در میان زنان جوان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. کلینیک‌های خصوصی که این روش را ارائه می‌دهند، که در بریتانیا قانونی است، اطلاعاتی در مورد تعداد زنانی که این عمل را انجام داده‌اند جمع‌آوری نمی‌کنند، اما تخمین زده می‌شود که تقریباً ۹۰۰۰ زن در سال ۲۰۱۹ این روش را در گوگل جستجو کرده‌اند. محمد مسعود، مدیر کلینیک زنان و زایمان MAS در لندن، در روزنامه انگلیسی دیلی مترو گفت که تعداد زنانی که به دنبال این عمل هستند در مقایسه با 6 سال گذشته چهار برابر شده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

شایع‌ترین سوال شما عزیزان از پزشک در مورد عوارض واژینوپلاستی این است که آیا واژینوپلاستی عوارض دارد؟ عوارض، مضرات و معایب واژینوپلاستی یا عمل زیبایی و ترمیمی واژن چیست؟ ابتدا لازم است بگوییم که اگر شما واژینوپلاستی یا لابیاپلاستی را توسط جراح متخصص با تجربه انجام دهید، هیچ عوارض واژینوپلاستی ماندگار و جدی نخواهید داشت. هر عمل جراحی که انجام می‌شود، پتانسیل ایجاد عوارضی را به دنبال دارد.

عمل ترمیم و جوانسازی واژن، یا واژینوپلاستی هم از این قاعده کلی مستثنا نیست. در واژینوپلاستی به روش غیر جراحی که توسط لیزر، نخ و یا تزریق ژل و چربی انجام می‌شود و معمولاً در زنان جوان با آسیب‌های محدود قابل انجام است؛ عوارض واژینوپلاستی ناچیز و در حد تورم و درد خفیفی است که نهایتا تا ۷۲ ساعت بعد برطرف می‌شود.

اگر شما واژینوپلاستی سرجیکال انجام داده باشید، یعنی واژینوپلاستی که در آن بیهوشی، داروهای بیهوشی، برش چاقو و بخیه را تجربه کرده­اید؛ بدانید که وجود عوارض واژینوپلاستی زیر تا 10 الی 14 روز طبیعی است. عوارض واژینوپلاستی بعد از مدتی، خود به خود برطرف می‌شود. وجود درد خفیف و قابل تحمل، تورم و کبودی.

تمام افرادی که واژینوپلاستی به روش جراحی را تجربه کرده‌اند، دچار عوارض واژینوپلاستی فوق می­شوند؛ اما نگران نباشید، زیرا بدون نیاز به درمان جدی و ایجاد مشکل ماندگار، آنها را پشت سر می­گذارد. اما موضوع خطرناک، در زمانی ایجاد می­شود که واژینوپلاستی توسط جراح بی تجربه یا فرد ناآگاه انجام می­شود؛ در این صورت وجود عوارض واژینوپلاستی زیر هرچند نادر است؛

اما اگر این عوارض واژینوپلاستی اتفاق بیافتد می­تواند خطرات جدی را متوجه حال فرد مبتلا بنماید. این عوارض واژینوپلاستی جدی عبارتند از: خونریزی­های شدید، عفونت. عوارض داروهای بیهوشی؛ هماتوم، لخته خون، نکروز بافتی و یا مرگ بافت سالم، آسیب به مثانه و احتباس ادرار، بی حسی ناحیه به علت صدمه دیدن شاخه­های اعصاب مجاور دیواره واژن.

 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

 

در اثر عوامل مختلف مانند زایمان طبیعی، افزایش سن، زایمان متعدد و … ممکن است واژن دچار شلی و گشادی شود که این مشکل باعث کاهش اعتماد بنفس خانم ها می شود. یکی از اعمال جراحی زیبایی واژن که طی آن سایز ناحیه ورودی واژن ترمیم و تنگ تر می شود و اندازه دهانه واژن به حالت قبل باز می گردد، پرینورافی می باشد. در برخی موارد عمل جراحی لابیاپلاستی نیز همزمان و در راستای تکمیل جراحی پرینورافی با توجه به صلاحدید جراح زیبایی زنان انجام می شود. جراحی پرینورافی در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و به حدود یک ساعت زمان نیاز دارد.

علائم گشادی واژن

  • ارگاسم دشوار یا عدم رسیدن به ارگاسم طی رابطه جنسی
  • عفونت های مکرر
  • عدم رضایت کافی از نزدیکی در طرفین
  • احساس درد حین رابطه جنسی
  • ابتلا به عفونت های مکرر ناحیه واژن
  • بی اختیاری ادرار
  • احساس پری در ناحیه زیر شکم

مزایای پرینورافی

جراحی پرینورافی برای خانم هایی که اختلال ارگاسم دارند مناسب می باشد. همچنین برای افرادی که دچار پارگی پرینه می باشند یا به دلیل مشکلات ژنتیکی، افزایش سن، زایمان، چاقی و … دچار شل شدگی و گشادی دهانه واژن می باشند بسیار موثر است. همچنین این روش می تواند بیماری هایی مانند واژینیسموس، درد شدید هنگام رابطه جنسی، رکتوسل یا بیرون زدگی مثانه به داخل مهبل، خارش واژن و … را درمان کند.

 

افرادی که به جراحی پرینورافی نیاز دارند

  • خانم هایی که با بالا رفتن سن و زایمان های طبیعی مکرر دچار افتادگی، گشادی، شل شدگی عضلات بافت واژن شده اند.
  • خانم هایی که به دلیل بد جوش خوردن ناحیه پرینه هنگام زایمان طبیعی دچار بد شکلی ناحیه مدخل واژن شده اند.
  • خانم هایی که از رابطه جنسی خود رضایت کافی را ندارند.

اقدامات قبل از جراحی پرینورافی

در جلسه مشاوره با پزشک، چنانچه به بیماری خاصی مبتلا هستید یا هر نوع دارویی را که مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید. در صورتی که به هرگونه عفونت واژن مبتلا هستید، قبل از انجام پرینورافی باید آن را درمان کنید. یک سری آزمایشات ضروری مانند تست پاپ اسمیر، انعقاد خون و … توسط پزشک برای شما تجویز می شود که باید آن ها را انجام دهید.

جراحی پرینورافی چگونه انجام می شود؟

طی عمل جراحی پرینورافی، بهترین جراح زیبایی زنان با نزدیک تر دیواره های پشتی واژن به یکدیگر آنها را به وسیله بخیه به هم متصل می کند در نتیجه سایز واژن کاهش پیدا می کند. جراحی پرینورافی حداقل 45 دقیقه و حداکثر 1 ساعت به طول می انجامد و معمولا تحت بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می شود. دوره نقاهت عمل پرینورافی حدود یک هفته می باشد. گاهی در برخی موارد در صورتی که یک خانم به مشکلات دیگری از جمله افتادگی رحم و مثانه دچار باشد، جراح می تواند همزمان با جراحی پرینورافی جراحی های مربوط به رفع افتاگی رحم و مثانه را نیز انجام دهد. این جراحی نیازی به بیهوشی ندارد و با بی حسی موضعی انجام می شود.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه
  • از دست رفتن توان حرکتی
  • از دست دادن یا تغییر احساس در اندام؛ برای مثال تغییر یا کاهش توان احساس گرما، سرما، لامسه و ..
  • از دست دادن کنترل دستگاه گوارش و یا مثانه
  • اسپاسم عضلات یا رفلکس های شدید
  • تغییر در فعالیت جنسی، احساس جنسی و باروری
  • درد یا احساس شدید سوزش که در اثر آسیب فیبرهای عصبی ایجاد میشود
  • مشکل در تنفس، سرفه و تمیز کردن محتویات ریه

برخی علائم آسیب دیدگی ستون فقرات که نیاز به بررسی اورژانسی دارند شامل موارد زیر هستند:

  • درد شدید در پشت یا احساس فشار در گردن، سر و پشت
  • ضعف، عدم هماهنگی یا فلج بخشی از بدن
  • بی حسی، سوزش یا از دست دادن احساس در دست ها، انگشتان دست، پاها و انگشتان پا
  • از دست دادن کنترل مثانه یا روده
  • دشواری در حفظ تعادل و راه رفتن
  • مشکل در تنفس پس از ایجاد آسیب
  • اگر گردن یا کمر به شکل عجیبی دچار پیچ خوردگی شده باشد

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

هر شخصی که دچار آسیب یا تروما به سر، گردن و پشت شده است نیاز به مراجعه اورژانسی به پزشک دارد. در حقیقت بهتر است فرض اولیه این باشد که ستون فقرات آسیب دیده است تا زمانی که خلاف آن را بتوان اثبات کرد. نکات زیر را باید در مورد علائم آسیب دیدگی ستون فقرات مورد توجه قرار داد:

  • آسیب شدید ستون فقرات لزوما در همان لحظات اول آسیب خود را بروز نمیدهد. در صورت عدم توجه به این نکته ممکن است آسیب ستون فقرات تشدید شود.
  • بی حسی یا فلج عضو ممکن است فوری باشد یا به تدریج ایجاد شود
  • زمان بین ایجاد آسیب و شروع روند درمانی بسیار حیاتی است و نقش بسیار مهمی در تشخیص شدت آسیب و روش درمانی مناسب دارد.


:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

هایمنوپلاستی یک عمل جراحی سرپایی است. می توانید چند ساعت پس از جراحی به خانه بازگردید.

  • قبل از عمل جراحی

از دو هفته قبل از عمل هایمنوپلاستی باید از مصرف داروهای ضد التهاب یا ضد انعقاد خودداری کنید. جراحی تحت بی حسی موضعی انجام می شود. جراح بقایای پرده بکارت شکسته را بخیه می زند. بخیه ها خود به خود حل می شوند.

  • عمل جراحی

کلیه ترمیم های جراحی فوق توسط جراح پلاستیک انجام می شود. روش جراحی کوتاه است و حدود نیم ساعت طول می کشد.

  • بعد از جراحی

پرده بکارت حدود 15 تا 20 روز پس از جراحی، پس از حل شدن بخیه ها، بهبود می یابد. جای زخم بعد از یکی دو ماه از بین می رود. زخم ها در چین های پرده بکارت پنهان شده اند. بیمار نباید حداقل 2 روز پس از جراحی کار کند.

بعد از 2-3 روز از جراحی حمام کنید. همچنین حداقل تا دو ماه بعد از عمل هایمنوپلاستی از رابطه جنسی خودداری کنید. استفاده از کمپرس یخ باعث کاهش درد و کاهش تورم می شود.

فواید هیمنوپلاستی

مزایای مختلفی در ارتباط با هایمنوپلاستی وجود دارد:

  • سالم بودن پرده بکارت را بازیابی می کند
  • درد و آسیب قربانیان تجاوز جنسی را کاهش می دهد
  • جوان سازی پرده بکارت به برخی از خانم ها حس جوانی می دهد

خطرات یا عوارض

اگرچه هیمنوپلاستی یک روش بی خطر است، اما چند خطر و عوارض مرتبط با آن وجود دارد:

  • افزایش میزان خونریزی
  • درد هنگام رابطه جنسی
  • جای زخم
  • عفونت واژن
  • بدشکلی
  • تغییر رنگ
  • بی حسی و تورم بعد از جراحی

پیگیری بعد از هیمنوپلاستی

این روش به سادگی با جراحی خاتمه نمی یابد. زنان باید مرتباً تحت نظر باشند تا بعداً دچار عوارض نشوند. پزشک داروهایی مانند آنتی بیوتیک (برای جلوگیری از عفونت) و مسکن ها را در اختیار شما قرار می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

اولین علت لجبازی کودکان را می توان درخواست های غیر معقول آن ها دانست. کودکان به دلیل آن که هنوز درک کاملی از محیط پیرامون و روابط علت و معلولی موجود در نظام زندگی ندارند، نمی توانند بسیاری از مسائل را درک کنند. به عنوان مثال شاید در نیمه شب از شما رفتن به شهر بازی یا سینما را طلب کنند. یا در مثالی دیگر از شما بخواهند که یکی از ستارگان آسمان را برایشان تهیه کنید. گرچه در ذهن بزرگسالان، عدم تامین این موارد کاملا بدیهی است، اما از نظر کودکان این چنین به نظر نرسیده و سبب بروز لجبازی در آن ها می شود. برای ارتباط با مشاور کودک و نوجوان خوب درتهران  اینجا کلیک کنید

دومین علت شایع برای لجبازی کودکان را می توان زیاده خواهی آن ها برشمرد. کودکان به دلیل همان درک ناقصی که در بخش قبل اشاره کردیم، برایشان بسیاری از مسائل قابل فهم نیست. لذا بسیار پیش می آید که در مورد غذا، لباس، اسباب بازی و ... میزان زیادی را طلب کنند، گرچه از عهده ی خوردن، پوشیدن و بازی کردن با آن ها برنخواهند آمد، اما در ابتدای کار تمام سعی خود را می کنند تا مالک همه ی آن ها شوند. در اکثر مواقع نیز با ممانعت غیر اصولی اطرافیان مواجه شده و لجبازی در آن ها پرورش می یابد. 

سومین علت لجبازی کودکان نیز عدم تمایل به انجام وظایف می باشد. این که کودکان تمایلی به انجام کارهای شخصی خود نداشته باشند و بخواهند که همه ی آن ها را والدینشان به عهده بگیرند کاملا قابل تصور است. مسلما کودکان ترجیح می دهند به جای آن که اتاق خود را مرتب کنند، آن را به هم بریزند. به جای آن که لباس خود را بپوشند، این لباس توسط مادر به آن ها پوشانده شود.

در مورد غذا خوردن و سایر مسائل نیز همین امر صادق است. حتی ممکن است هنگام بازی و نقاشی از والدین بخواهند که نقاشی را کشیده و کاملا رنگ کنند و خود تنها تماشاچی باشند. در واقع آن ها ترجیح می دهند تا کارهای راحت تر را انجام داده و همواره مشغول بازی باشند. اما به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که همه ی وظایف یک کودک را والدین او به عهده گرفته و او هیچ مسئولیتی را به عهده نگیرد. برای ارتباط با مشاور کودک و نوجوان خوب درتهران  اینجا کلیک کنید

اما علت دیگر لجبازی کودکان، بیان خواسته ها به صورت غیر مستقیم می باشد. کودکان در بسیاری موارد به دلیل آن که والدین فرصت کافی برای آن ها ندارند و یا توجه کافی به آن ها نمی کنند از لجبازی و بهانه گیری به عنوان حربه ای برای جلب توجه والدین استفاده می کنند. بنابراین شاید در پس لجبازی کودکان، نیازهای ناشناخته ی آن ها پنهان شده باشد. 

در بسیاری از موارد نیز دیده شده کودک لجباز بدون آن که از لجبازی درک درستی داشته باشد و آن را درست یا غلط، خوب یا بد بداند از آن به عنوان سنگ محک واکنش اطرافیان استفاده کرده تا بداند در مواقع مختلف آن ها چه رفتاری از خود نشان می دهند.

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

بسیاری از کودکان ترس و نگرانی دارند و ممکن است گهگاه احساس غمگینی و ناامیدی کنند. ترس های شدید ممکن است در زمان های مختلف رشد ظاهر شوند. به عنوان مثال، کودکان نوپا اغلب از دور بودن از والدین خود بسیار مضطرب هستند، حتی اگر از آنها مراقبت شود و از آنها مراقبت شود. اگرچه ترس و نگرانی در کودکان معمول است، اشکال مداوم یا شدید ترس و غم می تواند ناشی از اضطراب یا افسردگی باشد. از آنجایی که علائم در درجه اول شامل افکار و احساسات می شود، گاهی اوقات به آنها اختلالات درونی می گویند .برای مشاوره با روانپزشک خوب در سعادت اباد اینجا کلیک کنید

لنگراضطراب

هنگامی که کودک از ترس ها و نگرانی های معمول در کودکان خردسال پیشی نگیرد، یا وقتی ترس ها و نگرانی های زیادی وجود داشته باشد که در مدرسه، خانه یا فعالیت های بازی اختلال ایجاد کند، ممکن است کودک مبتلا به اختلال اضطراب تشخیص داده شود. نمونه هایی از انواع مختلف اختلالات اضطرابی عبارتند از

  • ترس شدید هنگام دوری از والدین (اضطراب جدایی)
  • ترس شدید از یک چیز یا موقعیت خاص، مانند سگ، حشرات، یا رفتن به پزشک (فوبیا)
  • ترس شدید از مدرسه و جاهایی که افراد در آن حضور دارند (اضطراب اجتماعی)
  • بسیار نگران آینده و اتفاقات بد (اضطراب عمومی)
  • داشتن دوره‌های مکرر ترس ناگهانی، غیرمنتظره و شدید که با علائمی مانند تپش قلب، مشکل تنفسی، یا احساس سرگیجه، لرزش یا عرق کردن (اختلال پانیک) همراه است.

اضطراب ممکن است به صورت ترس یا نگرانی ظاهر شود، اما همچنین می تواند باعث تحریک پذیری و عصبانیت کودکان شود. علائم اضطراب همچنین می تواند شامل مشکلات خواب و همچنین علائم فیزیکی مانند خستگی، سردرد یا معده درد باشد. برخی از کودکان مضطرب نگرانی های خود را برای خود نگه می دارند و بنابراین می توان علائم را از دست داد.

شرایط مرتبط شامل اختلال وسواس اجباری و اختلال استرس پس از ضربه است .

 

لنگرافسردگی

گاهی اوقات غمگین بودن یا احساس ناامیدی بخشی از زندگی هر کودکی است. با این حال، برخی از کودکان نسبت به چیزهایی که قبلاً از آنها لذت می بردند احساس غمگینی یا بی علاقگی می کنند، یا در موقعیت هایی که می توانند تغییر دهند احساس ناتوانی یا ناامیدی می کنند. هنگامی که کودکان احساس غم و ناامیدی مداوم می کنند، ممکن است افسردگی در آنها تشخیص داده شود.

 

نمونه هایی از رفتارهایی که اغلب در کودکان مبتلا به افسردگی دیده می شود عبارتند از

  • اغلب اوقات احساس غمگینی، ناامیدی یا تحریک پذیری می کنید
  • عدم تمایل به انجام یا لذت بردن از انجام کارهای سرگرم کننده
  • نشان دادن تغییرات در الگوهای غذایی - خوردن بسیار بیشتر یا بسیار کمتر از حد معمول
  • نشان دادن تغییرات در الگوهای خواب - خواب بسیار بیشتر یا بسیار کمتر از حد معمول
  • نشان دادن تغییرات در انرژی - خسته و تنبل یا پرتنش و بی قرار بودن در اغلب اوقات
  • توجه کردن به سختی انجام می شود
  • احساس بی ارزشی، بیهودگی یا گناه
  • نشان دادن رفتار خودآزاری و خود تخریبی

افسردگی شدید می تواند کودک را به فکر خودکشی یا برنامه ریزی برای خودکشی سوق دهد. برای جوانان 10 تا 24 سال، خودکشی یکی از علل اصلی مرگ و میر است.

برخی از کودکان ممکن است در مورد افکار ناامیدانه و ناامیدکننده خود صحبت نکنند و ممکن است غمگین به نظر نرسند. افسردگی همچنین ممکن است باعث ایجاد مشکل در کودک یا رفتار بی انگیزه شود و باعث شود دیگران متوجه افسردگی کودک نشوند یا به اشتباه به او برچسب مشکل ساز یا تنبل بزنند.

 

درمان اضطراب و افسردگی

 

اولین قدم برای درمان این است که با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مانند ارائه دهنده مراقبت های اولیه فرزندتان یا یک متخصص سلامت روان در مورد ارزیابی صحبت کنید. گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده غربالگری برای اضطراب را توصیه می کنددر کودکان 8 تا 18 ساله و برای افسردگیدر نوجوانان 12 تا 18 ساله برخی از علائم و نشانه های اضطراب یا افسردگی در کودکان می تواند ناشی از شرایط دیگری مانند تروما باشد . علائم خاصی مانند مشکل در تمرکز می تواند نشانه اختلال کمبود توجه/بیش فعالی (ADHD) باشد . انجام یک ارزیابی دقیق برای دریافت بهترین تشخیص و درمان مهم است. مشاوره با یک ارائه دهنده سلامت می تواند به تعیین اینکه آیا دارو باید بخشی از درمان باشد یا خیر کمک کند. یک متخصص سلامت روان می تواند یک برنامه درمانی را ایجاد کند که برای کودک و خانواده بهترین کار را داشته باشد. رفتار درمانی شامل کودک درمانی، خانواده درمانی یا ترکیبی از هر دو است. مدرسه نیز می تواند در طرح درمان گنجانده شود. برای کودکان بسیار کوچک، مشارکت دادن والدین در درمان امری کلیدی است. درمان شناختی-رفتاری  یکی از روش‌های درمانی است که برای درمان اضطراب یا افسردگی به‌ویژه در کودکان بزرگ‌تر استفاده می‌شود. این به کودک کمک می کند تا افکار منفی را به روش های مثبت تر و مؤثرتر برای تفکر تبدیل کند که منجر به رفتار مؤثرتر می شود. رفتار درمانی برای اضطراب ممکن است شامل کمک به کودکان برای مقابله و مدیریت علائم اضطراب باشد و در عین حال به تدریج آنها را در معرض ترس خود قرار دهید تا به آنها کمک کند یاد بگیرند که چیزهای بد اتفاق نمی افتد.

درمان‌ها همچنین می‌تواند شامل راه‌های مختلفی باشد که به کودک کمک می‌کند کمتر استرس داشته باشد و سالم‌تر باشد، مانند غذای مغذی، فعالیت بدنی ، خواب کافی ، روال‌های قابل پیش‌بینی و حمایت اجتماعی.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

اکثر افراد به طور کامل از سیاتیک بهبود می یابند. با این حال، یک عارضه احتمالی سیاتیک درد مزمن (طولانی مدت) است .

اگر آسیب جدی به عصب آسیب دیده وارد شود، ممکن است ضعف مزمن عضلانی، مانند " افت پا " رخ دهد. این زمانی است که آسیب عصبی باعث بی حسی در پای شما می شود که راه رفتن عادی را دشوار یا حتی غیرممکن می کند.

سیاتیک همچنین می تواند به طور بالقوه باعث آسیب دائمی عصبی شود و در نتیجه باعث از دست دادن احساس در پاهای آسیب دیده شود.

تشخیص و آزمایشات

 

تست پای صاف به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک می کند تا سیاتیک و سایر علل کمردرد را تشخیص دهند.

سیاتیک چگونه تشخیص داده می شود؟

یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند سیاتیک را با استفاده از ترکیبی از روش ها تشخیص دهد. آنها سابقه پزشکی شما را بررسی می کنند و در مورد علائم شما می پرسند. آنها همچنین یک معاینه فیزیکی انجام می دهند. آن امتحان شامل موارد زیر خواهد بود:

  • پیاده روی. سیاتیک اغلب باعث تغییرات قابل مشاهده در نحوه راه رفتن شما می شود. ارائه دهنده شما این تغییرات را به عنوان بخشی از تشخیص سیاتیک بررسی می کند.
  • تست بلند کردن پای مستقیم این شامل این می شود که شما روی میز امتحان دراز بکشید و پاهای خود را صاف قرار دهید. آنها به آرامی پاهای شما را یکی یکی به سمت سقف بلند می کنند و از شما می پرسند که چه زمانی شروع به احساس درد یا علائم دیگر می کنید. اینها می توانند به مشخص کردن علت سیاتیک و نحوه مدیریت آن کمک کنند.
  • سایر بررسی های انعطاف پذیری و قدرت. اینها می‌توانند به ارائه‌دهنده شما کمک کنند تا تعیین کند که آیا عوامل دیگری باعث ایجاد یا کمک به سیاتیک شما می‌شوند یا خیر.

چه آزمایشاتی برای تشخیص این عارضه انجام خواهد شد؟

چندین آزمایش می تواند به تشخیص سیاتیک و رد شرایط مشابه کمک کند. رایج‌ترین یا محتمل‌ترین آزمایش‌ها عبارتند از، اما به آنها محدود نمی‌شوند:

  • اشعه ایکس ستون فقرات یا اسکن سی تی اسکن .
  • اسکن تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) .
  • مطالعات سرعت هدایت عصبی
  • الکترومیوگرافی.
  • میلوگرام .


:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

 

 

زنانی که از سلامت خوبی برخوردارند و می خواهند پرده بکارت خود را فیکس کنند، کاندیدای ایده آل برای پرده بکارت هستند. در بیشتر موارد، پرده بکارت به دلایل کلی سلامتی نیازی به ترمیم ندارد. بیمارانی که تحت عمل هایمنوپلاستی قرار می گیرند نیز باید انتظارات واقع بینانه ای از آنچه درمان می تواند ارائه دهد داشته باشند.

 

آماده شدن برای ترمیم پرده بکارت

جراح و هماهنگ کننده بیمار شما نحوه آماده شدن برای جراحی ترمیم پرده بکارت، از جمله نحوه آماده شدن برای بهبودی و اقدامات لازم برای آمادگی مناسب برای این عمل را توضیح خواهند داد. قبل از جراحی ترمیم پرده بکارت، باید معاینه زنان نیز انجام شود.

بهبودی پس از ترمیم پرده بکارت

به شما اجازه داده می‌شود همان روزی که درمان می‌کنید به خانه بروید، و در حالی که می‌توانید روز بعد به سر کار بازگردید، توصیه می‌کنیم به آرامی کارها را انجام دهید و به خودتان زمان استراحت بدهید تا بدنتان بتواند بهبود یابد.

پس از جراحی ترمیم پرده بکارت، باید به طور منظم ناحیه را با آب و صابون به آرامی تمیز کنید. تورم و کبودی خفیف به مدت 2 تا 4 هفته رخ می دهد، اما ناراحتی باید کم باشد و باید ظرف یک هفته پس از جراحی از بین برود. برای کمک به هر گونه ناراحتی و جلوگیری از عفونت، نسخه ای برای مسکن ها و آنتی بیوتیک ها به شما داده می شود.

یک هفته پس از جراحی، باید برای از سرگیری ورزش های معمولی آماده باشید. به مدت 4 تا 6 هفته از بلند کردن اجسام سنگین یا تمرینات شدید خودداری کنید.

خطرات و عوارض ترمیم پرده بکارت

خطرات غیر معمول هستند. عفونت، خونریزی، جای زخم، درد در حین مقاربت و تغییر شکل از موارد شناخته شده هستند. همچنین میزان خونریزی در اولین رابطه جنسی پس از جراحی قابل پیش بینی نیست. با این حال، از آنجایی که این خطرات بسیار غیر معمول هستند، اکثر بیماران هرگز با آنها روبرو نمی شوند.

روش های ترمیم پرده بکارت

جراحی ترمیم پرده بکارت معمولا کمتر از یک ساعت طول می کشد و با بی حسی موضعی انجام می شود. در مورد پاره شدن پرده بکارت، جراح شما که متخصص ترمیم پرده بکارت است، از بخیه های خود حل شونده برای دوخت تکه های باقی مانده به یکدیگر استفاده می کند. این به ترمیم پرده بکارت کمک می کند و دوباره با هم رشد می کند.

جراح ورودی واژن را سفت می کند و از مقدار کمی از بافت واژن برای تولید پرده بکارت جدید در زنانی که هیچ اثری از پرده بکارت ندارند یا بدون پرده بکارت متولد شده اند استفاده می کند. این پرده بکارت مصنوعی کاملا شبیه پرده بکارت طبیعی است.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

علائم ناشی از فشار بر نخاع و ریشه های عصبی است. فشار بر روی نخاع ممکن است باعث ایجاد موارد زیر شود:

  • کمردردی که به تدریج تشدید می‌شود، در شب بدتر می‌شود و ممکن است با بیدار شدن و حرکت افراد کاهش یابد

  • کاهش حس، ضعف پیشرونده یا فلج در نواحی تحت کنترل بخش‌هایی از نخاع در زیر قسمتی که فشرده شده است.

  • اختلال در نعوظ

  • از دست دادن کنترل مثانه و روده

فشار روی نخاع نیز ممکن است جریان خون به طناب را مسدود کند و منجر به مرگ بافت و تورم شود. تورم ممکن است بیشتر جریان خون را مسدود کند و منجر به مرگ بافت بیشتر در یک دایره باطل آسیب شود. علائم ناشی از فشار بر نخاع می تواند به سرعت بدتر شود.

فشار روی ریشه های عصبی نخاعی می تواند باعث درد، بی حسی، سوزن سوزن شدن و ضعف در مناطقی شود که توسط ریشه عصبی فشرده شده تامین می شود. درد ممکن است در امتداد عصب که ریشه آن فشرده شده است تابیده شود. اگر فشرده سازی ادامه یابد، عضلات آسیب دیده ممکن است از بین بروند. راه رفتن ممکن است دشوار شود.

تشخیص تومورهای ستون فقرات

  • تصویربرداری رزونانس مغناطیسی یا میلوگرافی با توموگرافی کامپیوتری

  • گاهی بیوپسی

 فشرده سازی طناب نخاعیتوسط تومور باید به طور موثر و سریع تشخیص داده و درمان شود تا از آسیب دائمی جلوگیری شود.

پزشکان احتمال وجود تومور ستون فقرات را در افرادی که الگوهای خاصی از ضعف یا اختلال عملکرد عصبی دارند (مانند از دست دادن حس) یا درد در نقاط خاصی در پشت یا گردن، به ویژه اگر سرطان‌های خاصی در سایر قسمت‌های بدن داشته باشند، در نظر می‌گیرند.

از آنجایی که طناب نخاعی به روش خاصی سازماندهی شده است، پزشکان می توانند تومور را با تعیین اینکه کدام قسمت های بدن به طور طبیعی کار نمی کنند، مکان یابی کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

جراحی ستون فقرات با لیزر ، از یک دستگاه لیزر پیشرفته استفاده می‌کند که از گرمای لیزر برای تبخیر بافت‌های نرم در ستون فقرات استفاده می‌کند تا مناطقی را که باعث درد شما می‌شود، از فشار خارج کند. در بسیاری از روش های جراحی ستون فقرات با لیزر هیچ برشی لازم نیست، به این معنی که خطرات کمتری برای عوارض و زمان بهبودی سریعتر وجود دارد. PLDD دیسک برآمده را که روی اعصاب ستون فقرات شما فشار می‌آورد، کم فشار می‌کند، که علت کمردرد مزمن مداوم است ، اما همچنین از برآمدگی مجدد دیسک در آینده جلوگیری می‌کند.

جراحی ستون فقرات با لیزر چگونه کار می کند؟

اولین قدم تصمیم گیری در مورد اینکه آیا بیمار کاندید مناسبی برای جراحی لیزر است یا خیر. به طور معمول، پزشک شما در مورد علائم و درمان هایی که برای مقابله با گردن درد یا کمردرد انجام داده اید، ابتدا با شما صحبت می کند، سپس از آنجا برنامه درمانی را تعیین می کند. اگر کمردرد مداوم دارید که با مدیریت درد به اندازه کافی درمان نشده است، ممکن است کاندیدای جراحی لیزری ستون فقرات باشید.

جراحی کم تهاجمی ستون فقرات

جراحی ستون فقرات با لیزر به دلیل ماهیت دستگاه لیزر مورد استفاده، یک جراحی کم تهاجمی ستون فقرات است. لیزر را می توان از طریق یک سوزن نازک تغذیه کرد که از پشت و مستقیماً به دیسک ستون فقرات وارد می شود تا رفع فشار شروع شود. این یک روش سریع و نسبتاً بدون درد است که هیچ جای زخمی بر جای نمی گذارد زیرا نیازی به برش ندارد. سایر جراحی‌ها، مانند همجوشی ستون فقرات ، به مقدار زیادی برش و برداشتن استخوان، به علاوه نصب سخت‌افزار در ستون فقرات شما نیاز دارند. به همین دلیل است که جراحی لیزر روش خوبی برای کسانی است که به گزینه های کم تهاجمی نگاه می کنند. جراحی آندوسکوپی ستون فقرات نیز یکی دیگر از جراحی‌های کم تهاجمی است، اگرچه از یک آندوسکوپ استفاده می‌کند که یک لوله بزرگتر از آنچه در عمل لیزر ستون فقرات استفاده می‌شود، که فقط از یک سوزن بسیار نازک استفاده می‌کند، استفاده می‌کند.

 

جراحی ستون فقرات با لیزر برای فتق دیسک

جراحی ستون فقرات با لیزر فتق دیسک را تا 70 درصد در بیماران درمان می کند. لیزر هسته فتق دیسک را تبخیر می کند و باعث می شود قسمت برآمده دیسک عقب نشینی کند و فشار روی اعصاب شما کاهش یابد. این باید فوراً درد شما را تسکین دهد و به دلیل گرمای لیزر می تواند از بازگشت درد جلوگیری کند.

درمان کمردرد با لیزر

برآمدگی دیسک و فتق دیسک یک بیماری نسبتا شایع است که امروزه بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. جراحی ستون فقرات با لیزر برای درمان کمردرد و گردن درد در افرادی است که با درد ناشی از برآمدگی دیسک یا فتق دیسک زندگی می کنند. این به طور منحصر به فردی برای حل کمردرد مناسب است زیرا به طور خاص فتق دیسک را با دقت یک سوزن هدف قرار می دهد. لیزر درمانی کمردرد در سال 1986 توسط دکتر دانیل چوی ایجاد شد و از آن زمان تاکنون بیش از صد هزار بار انجام شده است. نام دیگر لیزر درمانی، رفع فشار دیسک با لیزر از راه پوست یا PLDD است.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

گاهی ممکن است افراد نسبت به فعالیت‌هایی که قبلا در خانه و یا در محل کار انجام می‌دادند، علاقه کمتری نشان دهند. آنها احساس غم و یا اندوه کرده و یا احساس کنند که علاقه‌ای برای انجام فعالیت‌های روزانه خود ندارند. این امر می‌تواند در زندگی کاری و یا عاطفی آنها تاثیر منفی داشته باشد.

اما چگونه می‌توان تشخیص داد که یک فرد دچار افسردگی شده است؟

علائم افسردگی در افراد می‌تواند متفاوت باشد، این علائم در برخی بیشتر و در برخی کمتر بروز می‌کند. اما چگونه می‌توان این علائم را تشخیص داد؟

 

 

 

 

علائم افسردگی

افسردگی هم مانند هر بیماری دیگر، دارای علائمی بوده که این علائم در افراد متفاوت است. در ادامه اشاره‌ای به مهمترین علائم افسردگی خواهیم کرد.

  • احساس غم و اندوه داشتن
  • از دست دادن علاقه برای انجام فعالیت‌های روزانه
  • تغییر در اشتها (افزایش و یا کاهش اشتها)
  • تغییر در ساعات خواب (کاهش و یا افزایش ساعات خواب)
  • از دست دادن انرژی و افزایش خستگی
  • احساس بی‌ارزشی و یا گناه
  • عدم تمرکز و یا تصمیم‌گیری
  • تصمیم به مرگ و یا خودکشی

این علائم، علائمی هستند که مشکلات روحی را در افراد ایجاد می‌کنند. اما افسردگی با توجه به شدت و ضعف آن می‌تواند منجر به بیماری‌های جسمی نیز شود. بیماری‌هایی مانند مشکلات تیروئید، تومورهای مغزی و کمبود ویتامین می‌تواند جزء علائم افسردگی باشد.

انواع افسردگی

با توجه به شدت و ضعف علائم در افراد، اختلالات افسردگی نیز دارای انواع مختلفی است، که در ادامه به بررسی انواع آن خواهیم پرداخت.

افسردگی تک قطبی

افسردگی تک قطبی، شامل خلق و خوی کم و یا از دست دادن علاقه و یا لذت نسبت به فعالیت‌های روزانه است. این علائم در تمام زمینه‌های زندگی مانند روابط کاری و یا اجتماعی تاثیرات مخربی را در افراد خواهد گذاشت. در این زمینه از نکات کلیدی بهترین روانپزشک در تهران که در گروه روانشناسی و روانپزشکی ویان به فعالیت می‌پردازد، کمک بگیرید.

 

مالیخولیا

مالیخولیا، اصطلاحی است که برای توصیف یک نوع شدید از افسردگی بکار گرفته می‌شود. این نوع افسردگی به قدری شدت دارد، که حتی حرکات فیزیکی فرد را کندتر می‌کند. این نوع افسردگی، با از دست دادن لذت کامل در همه موضوعات زندگی مشخص می‌شود.

روان‌پریشی

گاهی اوقات افرادی که دارای اختلال افسردگی هستند، ارتباط خود را با دنیای واقعی قطع کرده و دچار روان‌پریشی می‌شوند. یعنی آنها دچار توهم شده و مسائلی را دیده و یا می‌شنوند که واقعیت ندارد.

آمارها نشان داده است، که زنان بیشتر از مردان دچار افسردگی می‌شوند. طبق مطالعاتی که انجام شده یک سوم زنان، یک دوره افسردگی را در طول زندگی خود تجربه خواهند کرد.

افسردگی در زنان

همانطور که گفته شد زنان بیشتر از مردان افسردگی را تجربه می‌کنند، که دلیل اصلی آن عواملی مانند جنسیتی، اجتماعی،بیولوژیکی و هورمونی است. در ادامه به بررسی بیشتر افسردگی در زنان خواهیم پرداخت.

افسردگی قبل از قاعدگی

نوسانات هورمونی که در طول چرخه قاعدگی در زنان ایجاد می‌شود دارای علائمی مانند نفخ، تحریک پذیری، خستگی و واکنش‌های احساسی است، که حدود ۱۰ تا ۱۴ روز قبل از قاعدگی شروع شده و چند روز بعد از آن بهبود میابد.

افسردگی در دوران بارداری و ناباروری

زنان به دلیل تغییرات هورمونی که در دوران باروری و یا حتی سقط جنین تجربه می‌کنند، ممکن است تا دچار افسردگی شوند. اگر این دوران به صورت ناخواسته در زنان اتفاق بیافتد، می‌تواند در ایجاد افسردگی موثر باشد

افسردگی بعد از زایمان

برخی از زنان افسردگی بعد از زایمان را تجربه می‌کنند که این افسردگی یک واکنش طبیعی بوده و بعد از چند هفته فروکش می‌کند.

افسردگی در دوران یائسگی و یائسگی کامل

در این دوران نیز به دلیل تغییرات هورمونی که ایجاد می‌شود، خطر ابتلا به افسردگی را در زنان بیشتر می‌کند.در این زمینه از نکات کلیدی بهترین روانشناس در تهران که در گروه روانشناسی و روانپزشکی ویان به فعالیت می‌پردازد، کمک بگیرید.

افسردگی در مردان

بیشتر مردان احساسات خود را مخفی می‌کنند، به همین منظور امکان تشخیص افسردگی در آنها نسبت به زنان سخت‌تر خواهد بود.

افسردگی در مردان همانند زنان نیز دارای علائمی است، که در ادامه به بررسی مهمترین آن خواهیم پرداخت.

 

  • دردهای جسمانی

گاهی افسردگی در مردان منجر به دردهای جسمانی مانند: کمردرد، سردرد، اختلالات در خواب، اختلالات در عملکرد جنسی و یا حتی اختلالات در گوارش می‌شود.

  • پرخاشگری و عصبانیت

عصبانیت و یا از دست دادن شوخ طبیعی در مردان، نشان دهنده افسردگی در آنها خواهد بود.

  • رفتارهای فرارآمیز و یا پرخطر

رفتارهایی مانند رانندگی پرخطر، ورزش‌های خطرناک، رابطه جنسی ناامن و حتی استفاده از مواد مخدر، می‌تواند نشان دهنده افسردگی در آنها باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

روش هایمنوپلاستی با لیزر پرده بکارت بافتی است که دهانه واژن را تا حدی یا به طور کامل در برخی از زنان می پوشاند. در برخی شرایط، مانند رابطه جنسی یا تجاوز جنسی، این بافت ممکن است پاره شود و برخی از زنان ممکن است بخواهند آن را ترمیم کنند تا احساس بهتری داشته باشند یا از فشار جلوگیری کنند. قسمت‌هایی از پرده بکارت دارای رگ‌های خونی و اعصاب است، به همین دلیل است که پارگی پرده بکارت گاهی ممکن است منجر به خونریزی و درد شود. این زمانی است که هیمنوپلاستی  با لیزر  وارد تصویر می شود. با این اوصاف، برخی از زنان ممکن است بدون پرده بکارت یا با پرده بسیار انعطاف پذیر به دنیا بیایند. در چنین شرایطی درد کمتری در حین مقاربت وجود خواهد داشت و احتمالاً اصلاً خونریزی نخواهد داشت. اندازه، شکل، ضخامت و انعطاف پذیری این دهانه در بین خانم ها به طور قابل توجهی متفاوت است.

برخی از اشکال رایج پرده بکارت عبارتند از Annular، به این معنی که پرده بکارت شبیه به یک حلقه است. Septate، به این معنی که یک یا چند باند وجود دارد که در سراسر دهانه امتداد دارند. و Cribriform که نشان می دهد پرده بکارت منعطف است و در سراسر دهانه واژن کشیده شده و با سوراخ هایی سوراخ شده است.

روش هایمنوپلاستی با لیزر

برای درک  روش لیزر  پرده بکارت  ابتدا باید بدانیم پرده بکارت چیست. بر خلاف باور غلط رایج، پرده بکارت مهر و موم غیر قابل نفوذ و بسته ای نیست. این یک غشای کامل نیست که واژن را بپوشاند، بلکه شبیه حلقه ای است که شبیه یک واشر لاستیکی بیضی شکل با سوراخ است. از طریق این سوراخ ترشحات واژن و خون قاعدگی می توانند از بدن خارج شوند. با این حال، برخی از زنان ممکن است با پرده بکارت بسته یا بدون سوراخ به دنیا بیایند و این ممکن است باعث برخی مشکلات پزشکی شود. اگر دریچه ای برای خروج ترشحات واژینال و خون قاعدگی از بدن وجود نداشته باشد، زنان جوانی که به تازگی وارد سن بلوغ می شوند باید به متخصص زنان مراجعه کنند.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

توانایی تصور و احساس احساسات با درک عمیق موضوعی است که انسان را از اکثر موجودات در دنیا متمایز می‌کند . انسان ممکن است با توجه به سبک زندگی که دارد با چالش‌ها‌ی گوناگون و مشکلاتی روبرو شود که نتواند آن شرایط را کنترل کند. ممکن است با توجه به موقعیتی که در آن قرار گرفته تصمیماتی را بگیرد که آسیب‌های جبران ناپذیری به خود و اطرافیانش وارد کند. خوشبختانه در دنیای امروزی و با توجه به رشد و پیشرفت جهان این مشکلات با روش‌های گوناگونی قابل حل شده است. یکی از مفید ترین و کارآمدترین روش‌ها گفتار‌در‌مانی یا همان مشاوره است. در این روند فرد یا افراد با یک مشاور حرفه‌ای و با دانش و تجربه بالا ملاقات می‌کند. چالش‌ها یا مشکلاتی را که در زندگی و شغل و تحصیل و… خود روبرو هست را با مشاور در میان گذاشته و صحبت می‌کند.

ویژگی‌های مشاور خوب

لازم به ذکر است که هر مشاوری نمی‌تواند به افراد کمک کند. مهارت‌های زیادی وجود دارد که یک مشاور خوب در تهران باید آنها را آموخته باشد. در زیر به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم:

  • یکی از مهمترین نکاتی که یک مشاور خوب باید دارا باشد این است که رابطه بسیار خوبی با فرد برقرار کند.
  •  باید محرم اسرار ، با تجربه و با دانش و معلومات بالا باشد.
  • مشاور خوب با شخص مراجعه کننده همدل و صادق و بدون قضاوت است.
  •  باید خود بخشی از مجموعه مهارت‌های قوی اجتماعی را دارا باشد.
  •  منابع کافی برای حل مشکلات و چالش‌های افراد را در اختیار داشته باشد تا بتواند مراجعان را به سوی آرامش و سلامت روان راهنمایی کند.
  • یک تحلیل‌گر خوب باشد، و به گونه‌ای موثر به حرفه‌ای مراجعه کننده گوش دهد.

انتظاراتی که از مشاور باید داشت

در قرارهای مشاوره، شما باید تشویق شوید که در مورد احساسات و عواطف درون و مشکلات و موانع زندگی، شغلی و یا تحصیلی خود حتما با درمانگر خیلی راحت و بی‌پرده صحبت کنید. اگر این موارد از طرف مراجعه کننده گفته شود می‌توان انتظار داشت که مشاور به شما کمک کند تا درک بهتری از حل مشکلات پیش رو داشته باشید. البته مشاور نیز باید از شما حمایت کند تا شما خیلی راحت با چالش‌های پیش رو مواجه شوید.

چند جلسه مشاوره لازم است

جلسات مشاوره ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشد که این زمان را جلسات کوتاه مدت می‌گویند. اما امکان دارد با صلاحدید درمانگر این جلسات چندین ما یا چند سال طول بکشد. این زمان بستگی به مشکلات افراد یا تشخیص مشاور دارد، تا پیشرفت را ببینید و بتوانید با مشاور خود ارتباط بهتری در جهت رفع موانع داشته باشید. بهترین حالت مشاوره زمانی خاتمه میابد که فرد مشکل خود را توسط مشاور حل یا کاملا کنترل کند. این زمان را خود مشاور مدیریت می‌کند و با توجه به مشکلی که فرد با آن روبرو است تعیین می‌کند. این نکته فراموش نشود که مهم زمان مشاوره نیست اصلی‌ترین موضوع حل مشکلات و موانعی هست که فرد با آن روبرو است.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

لابیاپلاستی عمل زیبایی ناحیه تناسلی زنان است که امروزه بسیار پرطرفدار شده است. عمل زیبایی لابیاپلاستی یک روش جراحی زیبایی به منظور تغییر شکل و بهینه‌سازی لب‌های بیرونی و داخلی مجرای تناسلی زنان است. در طول عمل، جراح با استفاده از تکنیک‌های جراحی مختلف، اندازه لب‌های لابیا ماژور یا مینور را تغییر می‌دهد و آن‌ها را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر می‌کند.

هدف اصلی این جراحی، بهبود ظاهر و تعادل لب‌های لابیا است. این جراحی معمولا توسط جراح پلاستیک باتجربه و بسته به خواست و شرایط بیمار با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. مدت زمان بهبودی و ریکاوری بعد از عمل زیبایی لابیاپلاستی بسته به مدت و نوع جراحی، بهبود بیمار و رعایت دستورات بعد عمل متفاوت خواهد بود.

انواع روش ها برای لابیاپلاستی

برای انجام این عمل، روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که بسته به خواست، شرایط بیمار، و مهارت و تخصص جراح انتخاب می‌شوند. برخی از روش‌های رایج برای لابیاپلاستی با هدف بهبود ظاهری و کوچک کردن سایز لابیا عبارتند از:

  • روش برش خطی که جراح با استفاده از برش‌های خطی، بخشی از لب‌های لابیا را بریده و بخیه می‌زند.
  • برش وی شکل (V) در بخش پشتی لب‌های لابیا
  • روش تریم (Trim) یا کوتاه کردن که بخش‌های اضافی بریده و با استفاده از بخیه، لب‌های لابیا به شکل مطلوب تغییر شکل می‌یابند.
  • برش گوه‌ای (Wedge) یا مثلثی که بخشی از لب‌های لابیاها به شکل مثلثی بریده می‌شود.

کاربرد لابیاپلاستی

کاربرد اصلی عمل زیبایی لابیاپلاستی، بهبود ظاهر و تغییر شکل لب‌های لابیا در زنان است و به دلایل زیر انجام می‌شود:

  • اصلاح شکل و اندازه لب‌ها در زنانی که از شکل و اندازه ظاهری آن رضایت ندارند.
  • رفع علائم ناخوشایند و ناراحتی مانند احساس تراشیدگی، تغییر رنگ، سفتی زیاد
  • بهبود تعادل و تناسب و متقارن سازی لابیا مینور و ماژور
  • افزایش اعتماد به نفس جهت بهبود رابطه جنسی


:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

میکرودیسککتومی یک روش جراحی برای تسکین درد و سایر علائمی است که زمانی رخ می دهد که فتق دیسک در ستون فقرات روی ریشه عصبی مجاور فشار می آورد. در حین عمل، جراح با برداشتن قطعات کوچک دیسک، استخوان و رباط عصب را آزاد می کند.

میکرودیسککتومی گاهی اوقات به عنوان یک جراحی کم تهاجمی ستون فقرات توصیف می‌شود، زیرا فقط به یک برش کوچک و استفاده از میکروسکوپ یا عینک جراحی به نام لوپ برای بزرگ‌نمایی محل آسیب نیاز دارد. جراح همچنین از ابزارها و ابزارهای کوچکتری برای کار در فضای محدود ستون فقرات استفاده می کند. میکرودیسککتومی نوعی جراحی رفع فشار ستون فقرات است و اصطلاح میکرودکمپرسیون - که به برداشتن هر استخوان یا رباطی که عصب را تحت فشار قرار می دهد با جراحی توصیف می کند - همچنین ممکن است برای توصیف این روش استفاده شود. با این حال، اصطلاح "microdiscectomy" بیشتر برای برداشتن قطعه ای از بافت دیسک فتق که باعث علائم بیمار می شود، اختصاص دارد.

از آنجایی که اکثر بیماران از فتق دیسک بدون جراحی بهبود می یابند، میکرودیسککتومی تنها پس از درمان محافظه کارانه، از جمله فیزیوتراپی، تزریق کورتیزون و سایر داروها برای حداقل 6 تا 12 هفته، بدون ایجاد تسکین توصیه می شود. در برخی موارد، ضعف حرکتی ممکن است دلیلی برای انجام این جراحی زودتر باشد. بیماران مبتلا به سندرم دم اسبی نیاز به مداخله جراحی فوری دارند. این وضعیتی است که در آن فشار روی اعصاب در قسمت پایینی ستون فقرات بر عملکرد مثانه و روده تأثیر می گذارد، اما کمتر از 1٪ از افراد را تحت تأثیر قرار می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

بسیاری از زنان به دلیل شکل، وضعیت و اندازه واژن خود از ناراحتی یا درد رنج می برند و امیدوارند که جوانسازی واژن کیفیت زندگی بهتری به آنها بدهد. درد مزمن لگن یک مشکل بسیار واقعی و اغلب پنهان است.

دیگرانی هستند که از ظاهر اندام تناسلی خود ناراضی هستند - ممکن است آنها را بیش از حد گوشتی، حجیم یا شکل مناسبی بدانند - و روی بهبود زیبایی شناختی خود تمرکز دارند.

جوانسازی واژن که به عنوان جراحی پلاستیک ناحیه تناسلی زنان و جراحی طراحی واژن نیز شناخته می شود، یک اصطلاح گسترده است که چندین نوع روش مختلف را پوشش می دهد.

 

مطالعهدیگری نشان داد که تقریباً نیمی از زنان مورد بررسی نگران این هستند که واژن آنها به نوعی غیرطبیعی است و حدود 18 درصد گفتند که در نظر داشتند ظاهر واژن خود را از طریق لابیاپلاستی یا روش های دیگر تغییر دهند.

این واقعیت به این وضعیت کمک نمی کند که بسیاری از مردم - از جمله زنان - آنقدر که می توانند با پیچیدگی های آناتومی زنانه آشنا نیستند.

Verywellhealth.com می گوید که کلمه " واژن " به "کانال الاستیک و در عین حال عضلانی" اشاره دارد که از داخل به دهانه رحم متصل می شود. و همانطور که cosmopolitan.com گزارش می دهد، فرج اصطلاح کلی برای قسمت های خارجی آناتومی جنسی زنان است. دو دسته از لب ها وجود دارد، لابیا بزرگ (مجموعه بیرونی) و کوچک (مجموعه داخلی).

ناحیه بالای استخوان شرمگاهی مونس نامیده می شود و در وسط آن کلاه کلیتورال قرار دارد که کلیتوریس را می پوشاند. در زیر این منفذ به مجرای ادرار و زیر آن دهانه واژن قرار دارد.

جای تعجب نیست که با وجود بخش‌های کاری بسیار زیاد، راه‌حلی برای زنانی که مضطرب هستند یا از درد در ناحیه خصوصی یا اطراف آن رنج می‌برند، وجود ندارد. اما علم راه حل هایی ارائه کرده است که خیلی ها را آرام می کند.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

برخی از سوالات مهمی که باید هنگام تصمیم گیری در مورد مراجعه به مشاور بپرسید عبارتند از:

  • چند وقت است که مشکل دارید؟
  • آیا هر دوی شما می خواهید رابطه را نجات دهید؟
  • آیا تا به حال دعواهای شما به خشونت تبدیل شده است؟ آیا سوء استفاده وجود دارد؟
  • آیا هر دوی شما امیدوار هستید که بتوانید  رابطه  را نجات دهید؟
  • آیا یکی یا هر دوی شما به طور کامل شخص دیگری را برای مشکلات خود مقصر می دانید؟
  • آیا هر یک از شما مسائل مربوط به سلامت رفتاری فردی دارید که باید به آنها رسیدگی کنید؟

پاسخ‌های شما به این سؤالات می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا به مشاوره بروید، از هم جدا شوید یا خودتان سعی کنید مشکلات خود را برطرف کنید.

به طور کلی، اگر دعوای شما ترسناک، خشونت آمیز یا توهین آمیز است، این ایده خوبی نیست که سعی کنید به تنهایی مسائل را اصلاح کنید. اگر برای مدت طولانی تلاش می کنید و نمی توانید مشکلات خود را برطرف کنید. یا اگر یکی یا هر دوی شما مشکلی در سلامت روان یا مصرف مواد دارید که به آن توجه نمی کنید.

(مشاوره زوجین زمانی می‌تواند کارساز باشد که یکی یا هر دوی شما مشکلات سلامت رفتاری داشته باشید، اما تنها در صورتی که علاوه بر مشاوره زوجین، به طور فعال به آن مسائل بپردازید و آنها را درمان کنید.)

یکی از مهم ترین عواملی که تعیین می کند آیا مش



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

بسیاری از مردم نمی دانند که در واقع انواع مختلفی از اختلال دوقطبی وجود دارد . همه با علائم خاص خود مشخص می شوند. اگرچه آنها شبیه به هم هستند، اما مهم است که بدانید چه نوع اختلال دوقطبی دارید تا بتوانید درمانی را دریافت کنید که بهترین نتیجه را برای شما دارد.

اختلال دوقطبی 1

برای تشخیص اختلال دوقطبی 1، فرد باید حداقل یک دوره هیپرشیدایی داشته باشد که ناشی از مصرف دارو نباشد. با این حال، فردی که از دوقطبی 1 رنج می برد، ممکن است یک دوره افسردگی را تجربه نکند. علائم اختلال دوقطبی معمولاً بسیار واضح است و شکی در مورد وجود چیزی در بیمار باقی نمی گذارد.

اختلال دوقطبی 2

اختلال دوقطبی 2 شامل یک دوره افسردگی اساسی که بیش از 2 هفته طول می کشد، همراه با حداقل 1 دوره هیپومانیک است. گاهی اوقات دوقطبی 2 به اشتباه به عنوان اختلال افسردگی اساسی تشخیص داده می شود ، زیرا افسردگی علامت اصلی است، به خصوص زمانی که هیچ علائم شیدایی دیده نشده باشد.

سیکلوتیمیا

سیکلوتیمیا نوعی اختلال دوقطبی است که در آن فرد دوره‌های هیپومانیا و افسردگی را تجربه می‌کند، اما شدت آن‌ها بسیار کمتر و برای دوره‌های کوتاه‌تر خواهد بود. این دوره‌ها بین ماه‌هایی که خلق و خوی آن‌ها ثابت است، خواهد بود. علائم سیکلوتیمیا آنقدر شدید نیست که بتوان آن را به عنوان اختلال دوقطبی 1 یا دو قطبی 2 طبقه بندی کرد.

دوچرخه سواری سریع

دوچرخه سواری سریع یک شکل شدید از اختلال دوقطبی است که زمانی تشخیص داده می شود که فرد در طی یک سال بیش از 4 دوره شیدایی (هیپر یا هیپو) یا دوره افسردگی را تجربه کند. در کنار داشتن اپیزودهای شیدایی یا افسردگی بیشتر، یک چرخه‌نورد سریع نیز به ندرت میان‌ایندی خواهد داشت، به این معنی که آنها از بالا به پایین و دوباره به اوج برمی‌گردند، بدون وقفه. این می تواند با هر نوع اختلال دوقطبی همراه باشد. همچنین ممکن است فقط به طور موقت به دلیل تغییر در زندگی یا داروهای افراد ایجاد شود.

دوچرخه سواری سریع می تواند توانایی فرد برای عملکرد طبیعی را مختل کند و کیفیت زندگی او را بدتر کند.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

یک روش جوانسازی واژن یا واژینوپلاستی می تواند برای کمک به احساس سفت شدن واژن انجام شود. در حالی که این روش را می توان بر روی زنان در هر سنی انجام داد، بسیاری از زنان مسن که بچه دار شدن را به پایان رسانده اند، تمایل دارند این روش را برای کمک به بازیابی هر گونه سفتی که ممکن است به دلیل زایمان و سن از دست داده اند، انتخاب کنند.

از آنجایی که ماهیچه‌های واژن می‌توانند به مرور زمان شل شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهند، عمل واژینوپلاستی می‌ تواند این مشکل را اصلاح کند. این روش سرپایی در حدود شصت تا نود دقیقه انجام می شود و با استفاده از لیزر برای کمک به سفت شدن و تقویت عضلات واژن انجام می شود.

واژینوپلاستی یک درمان بازسازی یا ترمیم واژن است. این جراحی به عنوان جراحی ترمیمی واژن نیز شناخته می شود و می تواند نواحی داخلی را سفت کند و در عین حال ظاهر واژن را نیز بهبود بخشد. این درمان برای درمان شرایط پزشکی مختلف، از جمله آسیب واژن ناشی از زایمان و مشکلات ناشی از بیماری کف لگن استفاده می شود. همچنین برای ساخت واژن تراجنسیتی استفاده می شود و به افراد امکان می دهد هویت جنسیتی مورد نظر خود را بدست آورند.

لابیاپلاستی برای دختران باکره

لابیاپلاستی برای دختران باکره امکان پذیر است؟ لابیاپلاستی یک روش جراحی است که اندازه لابیا مینور را کاهش می دهد که آن ها فلپ های پوستی در دو طرف دهانه واژن هستند. از آنجایی که لابیا در دوران بلوغ و اوایل بزرگسالی رشد می ‌کند، نباید آن را در دختران زیر ۱۸ سال انجام داد. با این حال، برخی از زنان برای از ظاهر ناحیه تناسلی خود رضایت ندارد، عمل لابیوپلاستی انجام می‌دهند.

با این وجود، داشتن چین های پوستی قابل توجه در اطراف دهانه واژن بسیار طبیعی است و به ندرت منجر به عوارض می شود.

همانطور که گفته شد، این عمل زیبایی با نواحی خارجی واژن سر و کار دارد و آسیبی به پرده بکارت ایجاد نمی شود. خیلی از خانم ها قبل از ازدواج و یا قبل از شروع رابطه جنسی تمایل به ایجاد ظاهری زیبا برای لابیا خود هستند. در این افراد لابیاپلاستی بلامانع است اما باید در سن بالای ۱۸ سال و همراه با رضایت خانواده انجام شود.  لابیاپلاستی برای دختران باکره امکان پذیر است.

در نتیجه اگر به دلایلی همچون ژنتیک و یا موارد دیگر ظاهر ناحیه تناسلی شما مورد تاییدتان نیست، می توانید به راحتی و بدون آسیب به پرده بکات این جراحی برای شما انجام شود. عمل لابیاپلاستی یک عمل خارجی است و خطری برای سلامت پرده بکارت نخواهد داشت. اگر با هر شرایطی نیاز به جراحی لابیوپلاستی دارید، دکتر سمیه ادایی جراح زیبایی زنان در میرداماد می توانند به شما در این زمینه کمک کنند.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

اختلال دوقطبی می تواند در افراد مختلف بسیار متفاوت به نظر برسد. علائم از نظر الگوی، شدت و فراوانی بسیار متفاوت است. برخی افراد بیشتر مستعد ابتلا به شیدایی یا افسردگی هستند، در حالی که برخی دیگر به طور مساوی بین این دو نوع قسمت تغییر می کنند. برخی دچار اختلالات خلقی مکرر می شوند، در حالی که برخی دیگر تنها در طول عمر خود این اختلالات را تجربه می کنند.

چهار نوع اپیزود خلقی در اختلال دوقطبی وجود دارد: مانیا، هیپومانیا، افسردگی و دوره های مختلط. هر نوع اپیزود خلقی اختلال دوقطبی مجموعه ای از علائم منحصر به فرد دارد.

علائم شیدایی

در مرحله شیدایی اختلال دوقطبی، تجربه احساس افزایش انرژی، خلاقیت و سرخوشی رایج است. اگر در حال تجربه یک دوره شیدایی هستید، ممکن است یک مایل در دقیقه صحبت کنید، خیلی کم بخوابید و بیش فعال باشید. همچنین ممکن است احساس کنید که قادر مطلق، شکست ناپذیر هستید یا برای عظمت مقدر شده اید.

اما در حالی که شیدایی در ابتدا احساس خوبی دارد، تمایل دارد که از کنترل خارج شود. ممکن است در طول یک دوره شیدایی بی پروا رفتار کنید: برای مثال، پس انداز خود را قمار کنید ، درگیر فعالیت جنسی نامناسب شوید، یا سرمایه گذاری های تجاری احمقانه انجام دهید. همچنین ممکن است عصبانی، تحریک‌پذیر و پرخاشگر شوید – دعوا می‌کنید، وقتی دیگران از برنامه‌های شما پیروی نمی‌کنند سرزنش می‌کنید و هر کسی را که از رفتار شما انتقاد می‌کند سرزنش می‌کنید. برخی افراد حتی دچار توهم می شوند یا شروع به شنیدن صدا می کنند.

علائم و نشانه های رایج شیدایی عبارتند از:

  • احساس غیرمعمول "بالا" و خوش بینانه یا بسیار تحریک پذیر.
  • باورهای غیر واقعی و بزرگ در مورد توانایی ها یا قدرت های فرد.
  • خواب بسیار کم، اما احساس بسیار پرانرژی.
  • آنقدر تند صحبت می کنند که دیگران نمی توانند ادامه دهند.
  • افکار مسابقه ؛ پرش سریع از یک ایده به ایده دیگر
  • بسیار حواس پرتی، قادر به تمرکز نیست.
  • اختلال در قضاوت و تکانشگری.
  • بی پروا بدون فکر کردن به عواقب آن عمل کنید.
  • هذیان و توهم (در موارد شدید).

علائم هیپومنیا

هیپومانیا شکل کمتر شدید شیدایی است. در حالت هیپومانیک، احتمالاً احساس سرخوشی، پرانرژی و بهره‌وری خواهید داشت، اما همچنان می‌توانید بدون از دست دادن ارتباط با واقعیت، به زندگی روزمره خود ادامه دهید. برای دیگران، ممکن است به نظر برسد که شما فقط در حالت غیرعادی خوبی هستید. با این حال، هیپومانیا می تواند منجر به تصمیمات بدی شود که به روابط، شغل و شهرت شما آسیب می رساند. علاوه بر این، هیپومانیا اغلب به شیدایی تمام عیار تشدید می شود یا یک دوره افسردگی اساسی به دنبال دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

جراحی لابیاپلاستی عملی است که بر روی لب های آلت تناسلی خانم ها انجام می شود. این عمل به منظور کوچک کردن لبه های بزرگ و بدشکل آلت تناسلی انجام می گیرد و سایز آنها از کوچک و زیبا می کند. این عمل معمولا در مطب و با بی حسی موضعی و کاملا بدون درد انجام می شود و تا جایی که ممکن است این جراحی با لیزر به جای تیغ جراحی انجام می شود.

علل انجام لابیاپلاستی

خانم ها معمولا دلایل مختلفی برای انجام جراحی لابیاپلاستی دارند که در ادامه به آنها اشاره می شود:

  • این لبه های بزرگ می تواند در وضعیت های مختلف بدنی مانند حین نزدیکی، راه رفتن، نشستن گیر بیفتد و موجب درد شود.
  • گاهی این بزرگی لبه ها مادرزادی است و با افزایش سن خودشان را نشان می دهند.
  • گاهی حین زایمان طبیعی و بر اثر فشارهای زایمان طبیعی این لبه ها بزرگ می شوند.
  • گرچه اکثر خانم ها به دلایل زیبایی این عمل جراحی را انجام می دهند.
  • لابیاها از نظر شکل بسیار متفاوت هستند. با این حال بیشتر خانم ها طرفدار لبیاهای ظریف و کوچک هستند.


:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه
  • افتادگی رحم زمانی رخ می دهد که ماهیچه ها و بافت لگن شما ضعیف شود.

  • این اجازه می دهد تا رحم شما به داخل واژن شما سقوط کند.

  • علائم شایع شامل نشت ادرار، پری لگن، برآمدگی واژن، کمردرد و یبوست است.

  • درمان افتادگی رحم شامل تغییر سبک زندگی، پساری یا جراحی برای برداشتن رحم است.

  • ممکن است با کاهش وزن، رژیم غذایی با فیبر بالا، سیگار نکشیدن و انجام تمرینات کگل بتوانید از این وضعیت پیشگیری کنید.

مراحل بعدی

نکاتی که به شما کمک می کند از بازدید از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بیشترین بهره را ببرید:

  • دلیل بازدید خود را بدانید و بدانید که چه اتفاقی می‌افتد.

  • قبل از بازدید، سوالاتی را که می خواهید به آنها پاسخ داده شود بنویسید.

  • شخصی را با خود بیاورید تا به شما کمک کند سؤال بپرسید و آنچه را که ارائه دهنده به شما می گوید به خاطر بسپارید.

  • در ویزیت، نام تشخیص جدید و هر گونه دارو، درمان یا آزمایش جدید را یادداشت کنید. همچنین، هر دستورالعمل جدیدی را که ارائه دهنده به شما می دهد یادداشت کنید.

  • بدانید که چرا یک دارو یا درمان جدید تجویز می شود و چگونه به شما کمک می کند. همچنین بدانید که چه عوارضی دارد.

  • بپرسید که آیا بیماری شما به روش های دیگری قابل درمان است یا خیر.

  • بدانید چرا یک آزمایش یا روش توصیه می شود و نتایج چه معنایی می تواند داشته باشد.

  • بدانید اگر دارو را مصرف نمی کنید یا آزمایش یا روش انجام نمی دهید چه انتظاری دارید.

  • اگر قرار ملاقات بعدی دارید، تاریخ، زمان و هدف آن بازدید را یادداشت کنید.

  • بدانید اگر سوالی دارید چگونه می توانید با ارائه دهنده خود تماس بگیرید.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

با بالا رفتن سن زنان، صمیمی ترین قسمت های آن ها نیز افزایش می یابد. تولید استروژن با پیشرفت روند پیری کند می شود که منجر به نازک شدن دیواره های واژن، التهاب بافت ها و عدم روانکاری طبیعی می شود. در حالی که این تغییرات معمولاً با یائسگی مرتبط است، قبل از آن نیز می تواند در نتیجه بارداری های چند قلو و به دلیل شرایط پزشکی خاص باشد. هیچ کس مشتاقانه منتظر مقابله با این علائم ناراحت کننده و ناراحت کننده نیست. خوشبختانه، در مورد جوانسازی واژن، گزینه های مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. برای زنانی که به دنبال یک روش غیرتهاجمی و موثر هستند، جوانسازی واژن با لیزر وی لیز انتخاب مناسبی است.

جوانسازی واژن با لیزر با وی لیز چیست؟

با افزایش سن، بافت ها خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. وی لیز یک روش لیزر واژینال غیر جراحی است که برای جوانسازی کانال واژن استفاده می شود. V-Lase ضخامت و رطوبت جوانی را به بافت ها باز می گرداند. می تواند خشکی واژن، آتروفی واژن و نشت غیر ارادی خفیف مثانه را کاهش دهد. در نتیجه، منجر به افزایش تجربه جنسی برای بسیاری از زنان می شود.

کاندیدای جوانسازی واژن با لیزر

هر زنی که بخواهد عملکرد و احساس صمیمی ترین قسمت های خود را بهبود بخشد، کاندیدای خوبی برای این روش است. کاندیدهای مناسب برای V-Lase کسانی هستند که:

  • پس از زایمان یا با افزایش سن، تنگی واژن از بین می رود
  • از آتروفی یا خشکی واژن رنج می برند
  • هنگام خندیدن یا دویدن از نشت مثانه رنج می برند
  • بعد از یائسگی از نظر ارضای جنسی خود را احساس نکنید

برای بیمارانی که تحت  عمل لابیاپلاستی قرار می‌گیرند ، V-Lase یک روش کاملاً رایگان است که می‌تواند حداکثر نتایج را ارائه دهد.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

میومکتومی شکمی خطرات بیشتری نسبت به یک روش کمتر تهاجمی دارد، از جمله:

  • خون ریزی بیش از حد
  • عفونت
  • بهبودی طولانی تر
  • درد
  • جای زخم

پارگی رحم در دوران بارداری خطری برای رویکردهای شکمی و لاپاراسکوپی است.

وارگاس می گوید: «اما میومکتومی شکمی مزایایی دارد. جراح به فیبروم‌ها دسترسی بیشتری دارد، بنابراین ما می‌توانیم آنها را در دیواره رحم لمس یا لمس کنیم و راحت‌تر آنها را پیدا کنیم. همچنین این روش سریع‌تر از جایگزین‌های کم تهاجمی مانند میومکتومی لاپاروسکوپی، رباتیک یا هیستروسکوپی است. اگر بیمار فیبروم های زیاد یا فیبروم های بسیار بزرگ داشته باشد، ممکن است جراحی باز را توصیه کنیم.

ریکاوری میومکتومی شکمی

بهبودی پس از میومکتومی شکمی چهار تا شش هفته طول می کشد. در این مدت از بلند کردن اجسام سنگین یا هر نوع فعالیت شدید خودداری کنید. بسته به شغلتان، ممکن است لازم باشد چهار تا هشت هفته از کارتان مرخصی بگیرید.

اما وارگاس تاکید می‌کند که مهم است که در دوران نقاهت با پیاده‌روی روزانه تحرک داشته باشید. بی تحرکی می تواند خطر ترومبوز ورید عمقی را افزایش دهد، لخته های خونی در پاهای شما که می توانند به ریه های شما برسند (آمبولی ریه) و تهدید کننده زندگی باشند. شما همچنین می توانید توده عضلانی خود را از دست بدهید و دچار بی شرایطی شوید که این امر بهبودی را طولانی تر می کند.

میومکتومی با کمک رباتیک یا لاپاروسکوپی

میومکتومی لاپاروسکوپی یک روش کم تهاجمی برای برداشتن فیبروم رحم است. جراح چهار برش کوچک در شکم شما ایجاد می کند و سپس از لاپاراسکوپ، که ابزار ویژه ای است که حاوی نور و دوربین فیلمبرداری است، استفاده می کند تا از طریق برش ها عمل کند. جراح شما جراحی را روی یک مانیتور ویدیویی مشاهده می کند.

میومکتومی با کمک رباتیک  یکی دیگر از روش های کم تهاجمی است. جراح شما از راهنمایی یک بازوی روباتیک برای برداشتن فیبروم هایی که متعدد، پیچیده یا عمیق در دیواره رحم هستند استفاده می کند.

برای میومکتومی لاپاراسکوپی یا با کمک رباتیک، می توانید انتظار داشته باشید:

  • بیهوشی:  عمومی
  • بستری شدن در بیمارستان:  هیچ (معمولاً یک روش سرپایی)
  • اندازه برش:  5-12 میلی متر
  • مدت زمان:  سه تا چهار ساعت
  • بهبودی:  دو تا سه هفته

مزایا و خطرات میومکتومی با کمک رباتیک و لاپاروسکوپی

وارگاس می گوید: «بیشتر میومکتومی ها باید به روش لاپاراسکوپی انجام شوند. ما حتی می‌توانیم فیبروم‌های بسیار بزرگ را با استفاده از این روش حذف کنیم. این یک روش طولانی‌تر در اتاق عمل است، اما خطرات کمتری نسبت به میومکتومی شکمی دارد.

در حین جراحی خونریزی کمتری وجود دارد، بنابراین بیماران کمتر به تزریق خون نیاز دارند. همچنین آسیب کمتری به دیواره شکم وارد می کند که خطر چسبندگی را کاهش می دهد. بیماران سریعتر و با درد کمتر بهبود می یابند.

مشابه روش شکمی، روش‌های رباتیک و لاپاراسکوپی نیاز به برش‌های رحمی دارند که میومتر را ضعیف می‌کند. برش‌های میومتر که با روش‌های شکمی، لاپاراسکوپی و روباتیک برای میومکتومی مشاهده می‌شود، می‌تواند خطر پارگی رحم را در دوران بارداری و زایمان افزایش دهد، بنابراین زنانی که این روش‌ها را انجام داده‌اند، نیاز به سزارین در حین زایمان دارند.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

عوارض دیسک کمر چیست؟

بیماری دیسک کمر می تواند باعث ایجاد درد در کمر و پا شود که در فعالیت های روزانه اختلال ایجاد می کند. این می تواند منجر به ضعف یا بی حسی پا و مشکل در کنترل روده و مثانه شود.

آیا می توان از بیماری دیسک کمر پیشگیری کرد؟

حفظ وزن مناسب، شرکت در ورزش منظم و استفاده از وضعیت بدنی خوب می تواند خطر ابتلا به بیماری دیسک کمر را کاهش دهد.

زندگی با بیماری دیسک کمر

درمان محافظه کارانه نیاز به صبر دارد. اما پایبندی به برنامه درمانی می تواند کمردرد را کاهش دهد و احتمال بدتر شدن درد یا آسیب به دیسک را به حداقل برساند. اقدامات محافظه کارانه و جراحی هر دو زمان می برد تا موثر باشند.

چه زمانی باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرم؟

اگر درد شما افزایش یافت یا اگر در کنترل روده یا مثانه دچار مشکل شدید، با پزشک خود تماس بگیرید.

نکات کلیدی در مورد بیماری دیسک کمر

  • بیماری دیسک کمر ممکن است زمانی رخ دهد که دیسکی در ناحیه کمر ستون فقرات از بین ناحیه استخوانی ستون فقرات برآمده یا فتق کند.

  • بیماری دیسک کمر باعث کمردرد و درد و ضعف پا می شود که با حرکت و فعالیت بدتر می شود.

  • اولین قدم در درمان کاهش درد و کاهش خطر آسیب بیشتر به ستون فقرات است.

  • اگر درمان محافظه کارانه تر شکست بخورد، ممکن است جراحی در نظر گرفته شود.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

اختلال دوقطبی یک اختلال خلقی با دوره‌های متمایز سرخوشی و انرژی شدید ( مانیا ) و غمگینی یا ناامیدی ( افسردگی ) است. همچنین به عنوان افسردگی شیدایی یا اختلال افسردگی شیدایی شناخته می شود .

اختلال دوقطبی با فراوانی مشابهی در مردان و زنان رخ می دهد. اما تفاوت هایی بین جنسیت ها در نحوه تجربه این بیماری وجود دارد.

به عنوان مثال، یک زن احتمالاً علائم افسردگی بیشتری نسبت به شیدایی دارد . و هورمون های زنانه و عوامل تولید مثلی ممکن است بر وضعیت و درمان آن تأثیر بگذارند.

تحقیقات نشان می دهد که در زنان، هورمون ها ممکن است در ایجاد و شدت اختلال دوقطبی نقش داشته باشند. یک مطالعه نشان می دهد که اختلال دوقطبی دیررس ممکن است با یائسگی مرتبط باشد . در میان زنانی که به این اختلال مبتلا هستند، تقریباً یک نفر از هر 5 نفر اختلالات عاطفی شدید را در طول انتقال به یائسگی گزارش کرده است .

مطالعات به ارتباط بین اختلال دوقطبی و علائم قبل از قاعدگی پرداخته اند. این مطالعات نشان می دهد که زنان مبتلا به  اختلالاتخلقی ، از جمله اختلال دوقطبی، علائم شدیدتری از سندرم پیش از قاعدگی ( PMS ) را تجربه می کنند.

تحقیقات دیگر نشان داده است که زنانی که اختلالات آنها به طور مناسب درمان می شود، در واقع نوسانات خلقی کمتری در طول دوره قاعدگی دارند.

 

بزرگترین شواهد ارتباط هورمونی با اختلال دوقطبی در دوران بارداری و پس از زایمان یافت می شود. زنان مبتلا به اختلال دوقطبی که باردار هستند یا به تازگی زایمان کرده اند، هفت برابر بیشتر از سایر زنان به دلیل اختلال دوقطبی خود در بیمارستان بستری می شوند. و دو برابر بیشتر احتمال دارد که علائم عود کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

با افزایش سن، چربی در قسمت های خاصی از بدن ما تمایل به آتروفی یا از بین رفتن دارد. این امر به ویژه در نواحی مانند صورت، دست ها و زیر چشم ها صادق است. جایگزینی برای پرکننده های تزریقی، استفاده از سلول های چربی خود بیمار برای افزایش حجم به این نواحی است. در طی چند سال گذشته، تکنیک‌های پیوند چربی، که به عنوان انتقال چربی نیز شناخته می‌شود، به طرز چشمگیری بهبود یافته است و نتایج عالی هستند. روش پیوند میکرو چربی شامل برداشتن چربی اضافی از یک قسمت از بدن و تزریق آن به ناحیه ای است که چربی مورد نیاز است. هنگامی که سلول‌های چربی با سوزن‌های مخصوصی به نام کانولا برداشته می‌شوند، چربی به‌ویژه پردازش می‌شود و سپس با استفاده از سوزن‌های بسیار کوچک به نواحی تحت درمان تزریق می‌شود. شایع ترین نواحی درمان شده گونه ها، خطوط لبخند صورت، زیر چشم ها و خطوط خنده است. همچنین می توان از میکرو چربی برای درمان پوست نازک پشت دست و همچنین حجیم شدن لب ها استفاده کرد. در مقایسه با فیلرهای معمولی، چربی مزیت دائمی و طبیعی بودن بالقوه را دارد. روش انتقال چربی معمولا در مطب و با بی حسی موضعی انجام می شود. داروی بی حسی به ناحیه ای که چربی برداشت می شود و همچنین نواحی که چربی دریافت می کند تزریق می شود. برخی از سلول های چربی طی چند هفته بعد دوباره جذب می شوند، اما به طور کلی تقریباً 70 درصد چربی تزریق شده باید باقی بماند. در مقایسه با پرکننده‌های معمولی، کبودی و تورم کمی بیشتر است که می‌تواند چند هفته طول بکشد. با این حال، هنگامی که این کاهش یافت، نتایج طبیعی و دائمی هستند. یکی دیگر از مزایای پیوند چربی این است که سلول های بنیادی موجود در چربی تأثیر مثبتی بر کیفیت پوست دارند و بسیاری از بیماران به بهبود بافت پوستی چشمگیر توجه کرده اند. دو تکنیک جدید و هیجان‌انگیز دیگر با استفاده از چربی، پیوند نانو چربی و SNIF (پیوند چربی داخل پوستی با سوزن تیز) هستند. در تکنیک پیوند چربی با نانو، سلول‌های چربی شکسته می‌شوند تا فاکتورهای رشد و سلول‌های بنیادی آزاد شوند. این نانو چربی با سوزن های کوچک مستقیماً زیر پوست تزریق می شود و هدف آن بهبود کیفیت و بافت پوست است. خود نانو چربی حجم قابل توجهی اضافه نمی کند اما از فاکتورهای رشد برای تحریک کلاژن سازی استفاده می کند. در طی روش SNIF، نانو چربی با سوزن های کوچک مستقیماً در زیر پوست به خطوط ریز و چین و چروک تزریق می شود. این کار بسیار دقیق با مقادیر بسیار کمی چربی انجام می شود. استفاده از سوزن نوارهای اتصال زیر چین و چروک را آزاد می کند و چربی چین و چروک را پر می کند. این به ویژه برای چین و چروک های ریز اطراف دهان مفید است و برای چین و چروک های گردن استفاده شده است. در طول مشاوره شما، ارائه دهندگان ما در مورد گزینه های پیوند چربی با شما صحبت خواهند کرد. روش، جایگزین‌ها و همچنین خطرات و زمان بهبودی مورد بحث قرار خواهد گرفت. هدف ما این است که هر روش را به طور خاص برای بیمار و نیازهای خاص او تنظیم کنیم. پیوند چربی برای همه مناسب نیست، اما یک جایگزین عالی برای پرکننده‌ها و همچنین روش‌های تهاجمی‌تر مانند لیفت صورت و لیفت گردن است. برای اینکه بدانید آیا انتقال چربی برای شما روش مناسبی است، لطفاً ما را پر کنیدفرم مشاوره و یا با ما با شماره 315.545.5452 تماس بگیرید .



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

روانشناسان بر درک افکار، رفتار و احساسات یک فرد تمرکز می کنند. روانشناسان کودک بر درک این جنبه های کودکان تمرکز می کنند. آنها ممکن است کودکان را زیر نظر بگیرند تا رفتار و احساسات آنها را مشاهده کنند و با آنها صحبت کنند تا درک بیشتری از افکار و احساسات آنها به دست آورند. روانشناسان همچنین ممکن است برای هر مشکلی که تشخیص دهند، درمان را توصیه کنند. آنها می توانند بر روی نوع خاصی از بیماری یا مشکل تمرکز کنند، اگرچه روانشناسان کودک ممکن است در درجه اول به عنوان روانشناس مشاوره کار کنند و جلساتی را با مشتریان خود برگزار کنند تا علت مشکلاتی که دارند را درک کنند و در مورد چگونگی آن توصیه هایی ارائه کنند. 

 

وظایف شغلی من به عنوان یک روانشناس کودک چه خواهد بود؟

کار شما را می توان در حوزه های ارزیابی، مشاوره، مداخله و پیشگیری گروه بندی کرد. مشتریان شما ممکن است شامل نوزادان نارس، بیمار و معتاد به مواد مخدر، کودکان مبتلا به اسکیزوفرنی، اوتیسم و ​​رشد تاخیری یا ناهموار یا بازماندگان تروما باشند.

ارزیابی ها از طریق تکنیک هایی مانند مصاحبه با والدین و فرزندان، آزمون شناختی و مشاهده رفتاری انجام می شود. مشاوره مستلزم مشورت با پزشکان اطفال، معلمان، مددکاران اجتماعی، کارکنان حمایت از کودکان و روانشناسان دیگر در مورد گزینه های درمان یا مراقبت است.

مداخله شامل طیف وسیعی از رویکردهای درمانی، از جمله خانواده درمانی و مشاوره، درمان فردی، درمان شناختی و اصلاح رفتار در خانه یا کلاس درس است. هدف از پیشگیری، دور کردن کودکان از بزهکاری، سوء مصرف مواد و بارداری نوجوانان، محافظت از آنها در برابر قرار گرفتن طولانی مدت در محیط های توهین آمیز یا غفلت آمیز و جلوگیری از تاخیر در رشد زبانی و شناختی است.

 





:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

عمل واقعی معمولا بین 30 تا 60 دقیقه طول می کشد. شامل موارد زیر خواهد بود:

  • پزشک برشی در شکم و رحم شما ایجاد می کند (طول هر دو حدود 10 سانتی متر).
  • کودک شما از طریق برش بلند می شود. گاهی اوقات پزشک ممکن است از فورسپس برای بلند کردن سر کودک شما استفاده کند.
  • کودک شما به دقت بررسی خواهد شد.
  • به زودی می توانید نوزاد خود را در آغوش بگیرید. تماس پوست به پوست می تواند پیوند اولیه شما را با کودک تقویت کند و شیردهی را آسان تر کند.
  • اگر نمی توانید کودک خود را در اتاق عمل نگه دارید، به احتمال زیاد فرد پشتیبان شما می تواند نوزاد شما را در آغوش بگیرد.
  • بند ناف قطع می شود و جفت شما خارج می شود.
  • معمولاً برای منقبض کردن رحم و به حداقل رساندن خونریزی، تزریق انجام می شود.
  • برای کاهش خطر عفونت، آنتی بیوتیک داده خواهد شد.
  • لایه‌های ماهیچه، چربی و پوست دوباره به هم بخیه می‌شوند و یک پانسمان روی زخم اعمال می‌شود.

بعد از سزارین

بعد از سزارین چندین اتفاق رخ می دهد، از جمله:

  • تا زمانی که برای رفتن به بخش آماده شوید در اتاق ریکاوری از شما مراقبت می شود.
  • اگر بیهوشی عمومی انجام داده اید، به احتمال زیاد در اتاق ریکاوری از خواب بیدار خواهید شد. پس از بیدار شدن باید بتوانید کودک خود را ببینید.
  • شما تشویق به شیر دادن خواهید شد. هر چه زودتر شیردهی را شروع کنید، هم برای شما و هم برای کودکتان راحت تر خواهد بود. انجام سزارین می تواند شروع شیردهی را سخت تر کند، بنابراین تمام حمایت های مورد نیاز خود را بخواهید.  شیردهی بهترین غذای ممکن برای کمک به رشد سالم و قوی کودک شماست و ماماها برای کمک به شما آماده هستند. برخی از بیمارستان ها زنان را تشویق می کنند تا در اتاق ریکاوری به نوزاد خود شیر دهند، اگر ماما به او کمک کند.
  • هنگامی که احساس درد می کنید به ماما یا پزشک عمومی (پزشک) خود بگویید تا بتوانند چیزی برای کاهش درد به شما بدهند. داروهای مسکن ممکن است شما را کمی خواب‌آلود کند.
  • ممکن است در 24 ساعت اول یا بیشتر، تا زمانی که پس از بیهوشی بهبود پیدا کنید، قطره چکان داشته باشید.
  • به محض اینکه احساس کردید می توانید شروع به نوشیدن کنید.
  • ماما یا پزشک به شما خواهند گفت که چه زمانی می توانید دوباره غذا بخورید. در برخی موارد، خوردن و آشامیدن زودهنگام تشویق می شود و جویدن آدامس برای کمک به اشتهای شما پیشنهاد می شود.
  • کاتتر شما تا زمانی که داروی بیهوشی از بین برود و احساس طبیعی در پاهای خود داشته باشید تا با خیال راحت به سمت توالت راه بروید، در آن باقی خواهد ماند. این ممکن است تا روز بعد نباشد.
  • قدم زدن در اطراف می تواند به بهبودی کمک کند. همچنین می تواند لخته شدن خون و تورم در پاهای شما را متوقف کند. اولین باری که از رختخواب بیرون می آیید، یک ماما به شما کمک می کند.
  • همچنین ممکن است تزریقی برای جلوگیری از لخته شدن خون داشته باشید.
  • ممکن است بعد از عمل نیاز به آنتی بیوتیک داشته باشید.
  • ممکن است برای مدت کوتاهی پس از عمل با حرکات روده مشکل داشته باشید. این باید به نوشیدن آب زیاد و خوردن غذاهای پر فیبر کمک کند. پزشک یا ماما می تواند به شما مشاوره بیشتری بدهد.
  • هنگامی که پانسمان شما برداشته می شود، به شما دستور داده می شود که زخم را تمیز و خشک نگه دارید. این به بهبود سریعتر و کاهش خطر عفونت کمک می کند.


:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

 

به طور معمول، هیمنوپلاستی توسط متخصص زنان تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می شود. در مرحله بعد، برای دسترسی به مخاط دهلیزی، یک برش عرضی در پشت دیواره واژن ایجاد می شود.

پرده بکارت با جمع کردن مجدد تگ های پاره شده باقی مانده ترمیم می شود. برای اتصال تگ های پرده بکارت شکسته از نخ بخیه حل شونده استفاده می شود که در عرض 15 تا 21 روز پس از جراحی حل می شود. در عواقب عمل، به بیماران توصیه می شود که همیشه محل را تمیز کرده و به طور مکرر از پماد تجویز شده استفاده کنند. رعایت بهداشت پس از جراحی و پوشیدن لباس های گشاد و تمیز برای بیماران مهم است. ماساژ واژن نباید با مواد محرک یا معطر انجام شود. جراحی هایمنوپلاستی شامل سه تکنیک اصلی است:

  • دوخت پرده بکارت: یکی از تکنیک های اصلی جراحی پرده بکارت، دوختن پرده بکارت شکسته یا دوختن باقی مانده پرده بکارت است. بخیه ها معمولا پس از چند روز حل می شوند. بنابراین لازم نیست بیمار برای کشیدن بخیه ها به کلینیک مراجعه کند. بیهوشی ممکن است برای کاهش ناراحتی یا درد در طول عمل تجویز شود. تقریباً 30-40 دقیقه برای فرآیند ترمیم مورد نیاز است. پس از تکمیل، بیمار اجازه دارد به خانه برود. در عرض چند هفته، بیمار می تواند به بهبودی کامل برسد.
  • بازسازی پرده بکارت: در صورتی که بافت کافی برای بخیه زدن پرده بکارت وجود نداشته باشد، همچنان می توان عمل جراحی پرده بکارت را انجام داد. پرده بکارت با بافت زنده برداشته شده از بدن شما بازسازی می شود. اغلب، لابیای داخلی بهترین بافتی است که همخوانی دارد. این جراحی را می توان به صورت سرپایی در عرض چند ساعت انجام داد. پس از بازسازی پرده بکارت، بیمار می تواند در عرض 3-4 روز به زندگی عادی خود ادامه دهد. با این حال، تا سه ماه پس از آن باید از رابطه جنسی خودداری کرد. پس از بهبودی، عملکرد آن مانند پرده بکارت خواهد بود و ممکن است شامل خونریزی و احساس ناراحتی هنگام پارگی شود.
  • تکنیک آلوپلانت: اگر بدن فاقد بافت هایی باشد که بتوان از آن برای بازسازی پرده بکارت استفاده کرد، می توان از روش های مصنوعی استفاده کرد. آلوپلانت ها بیوموادهایی هستند که به صورت شیمیایی پردازش شده اند. اغلب برای پیوند استفاده می شود. با قرار دادن آلوپلانت به جای پرده بکارت، تکنیک آلوپلانت در جراحی هایمنوپلاستی اعمال می شود. مانند پرده بکارت، یک تجربه اشک آور ارائه خواهد شد. این تکنیک به عنوان آخرین گزینه استفاده می شود، در صورتی که هیچ گزینه دیگری کار نکند.

بهترین داروها برای هایمنوپلاستی کدامند؟

پزشک متخصص زنان بر اساس نیاز و نیاز شما داروها را برای شما تجویز می کند. هیچ داروی خاصی برای درمان هایمنوپلاستی وجود ندارد، با این حال، پزشک ممکن است ترکیبی از آنتی بیوتیک، ملین، ضد التهاب و استامینوفن را برای کنترل درد به همراه برخی مولتی ویتامین ها تجویز کند.

 

ریکاوری بعد از هایمنوپلاستی چقدر طول می کشد؟

با توجه به میزان آسیبی که باید ترمیم شود، عمل جراحی معمولاً 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. این احتمال وجود دارد که در طی 48 تا 72 ساعت پس از جراحی، خونریزی جزئی وجود داشته باشد. تقریباً شش هفته برای بهبودی کامل لازم است. پرده بکارت بازسازی شده از پرده بکارت طبیعی قابل تشخیص نیست، زیرا هیچ نشانه قابل مشاهده ای از جراحی وجود نخواهد داشت. 1 تا 2 ماه طول می کشد تا بخیه ها به طور کامل حل شوند و زخم ها تقریباً غیرقابل تشخیص شوند.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

ADHD شایع ترین اختلال رفتاری تشخیص داده شده در دوران کودکی است. یک متخصص اطفال، روانپزشک کودک، یا یک متخصص بهداشت روان واجد شرایط معمولا ADHD را در کودکان شناسایی می کند. تاریخچه دقیق رفتار کودک توسط والدین و معلمان، مشاهدات رفتار کودک، و آزمایش روانی آموزشی به تشخیص ADHD کمک می کند. از آنجایی که ADHD گروهی از علائم است، تشخیص به ارزیابی نتایج از چندین منبع مختلف، از جمله تست های فیزیکی، عصبی و روانی بستگی دارد. برخی از آزمون‌ها ممکن است برای رد سایر شرایط مورد استفاده قرار گیرند و برخی ممکن است برای آزمایش هوش و مجموعه‌های مهارتی خاص مورد استفاده قرار گیرند. برای اطلاعات بیشتر با پزشک کودک خود مشورت کنید.

درمان اختلال نقص توجه/بیش فعالی

درمان خاص برای اختلال کمبود توجه/بیش فعالی توسط پزشک کودک شما بر اساس موارد زیر تعیین می شود:

  • سن، سلامت کلی و سابقه پزشکی کودک شما

  • وسعت علائم کودک شما

  • تحمل فرزند شما برای داروها یا درمان های خاص

  • انتظارات برای سیر شرایط

  • نظر یا ترجیح شما

اجزای اصلی درمان برای کودکان مبتلا به ADHD شامل حمایت والدین و آموزش در مورد آموزش رفتاری، قرار دادن مناسب در مدرسه و دارو است. درمان با یک محرک روانی در اکثر کودکان مبتلا به ADHD بسیار موثر است.

درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • داروهای محرک روانی  این داروها به دلیل توانایی آنها در تعادل مواد شیمیایی در مغز استفاده می شود که کودک را از حفظ توجه و کنترل تکانه ها منع می کند. آنها به "تحریک" یا کمک به مغز برای تمرکز کمک می کنند و ممکن است برای کاهش ویژگی های اصلی ADHD استفاده شوند.
    داروهایی که معمولا برای درمان ADHD استفاده می شوند شامل موارد زیر است:

    • متیل فنیدات (ریتالین، متادیت، کنسرتا، متیلین)

    • دکستروآمفتامین (دکسدرین، دکستروستات)

    • مخلوطی از نمک های آمفتامین (آدرال)

    • اتوموکستین (Strattera). یک داروی غیر محرک SNRI (مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین نوراپی نفرین) با مزایایی برای علائم خلقی مرتبط. 

    • لیسدگزامفتامین (ویوانس)

    محرک های روانی از دهه 1930 برای درمان اختلالات رفتاری دوران کودکی مورد استفاده قرار گرفتند و به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتند. محرک های سنتی رهش فوری به سرعت در بدن اثر می کنند، 1 تا 4 ساعت کار می کنند و سپس از بدن دفع می شوند. بسیاری از داروهای محرک طولانی اثر نیز در دسترس هستند که 8 تا 9 ساعت دوام دارند و به 1 دوز روزانه نیاز دارند. دوزهای داروهای محرک باید متناسب با برنامه مدرسه کودک تنظیم شود تا به کودک کمک کند برای مدت طولانی تری توجه کند و عملکرد کلاس را بهبود بخشد. عوارض جانبی رایج محرک ها ممکن است شامل موارد زیر باشد، اما محدود به آنها نیست:

    • بیخوابی

    • کاهش اشتها

    • دل درد

    • سردرد

    • بی قراری

    • فعال سازی برگشتی (هنگامی که اثر محرک از بین می رود، رفتارهای بیش فعال و تکانشی ممکن است برای مدت کوتاهی افزایش یابد)



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

هنگامی که به دلیل مشکلات عملکردی نیاز به عمل لابیاپلاستی باشد، ممکن است واجد شرایط دریافت تخفیف مدیکر برای این عمل باشید.

خطرات جراحی

تمام روش های جراحی دارای خطرات و احتمال عوارض هستند. در حالی که دکتر میلوویچ با مجموعه‌ای از روش‌های جراحی پلاستیک به طور گسترده آموزش دیده و با تجربه است و از تکنیک‌های پیشرفته برای کمک به کاهش این خطرات استفاده می‌کند، بیمارانی که به درمان فکر می‌کنند باید قبل از آن کاملاً از آنها آگاه باشند. دکتر میلوویچ تمام خطرات و عوارض احتمالی مرتبط با این روش را در طول مشاوره اولیه بررسی خواهد کرد، و ما خوشحالیم که به هر گونه سوال یا نگرانی شما پاسخ دهیم.

خطرات این روش شامل، اما محدود به موارد زیر نیست:

  • عفونت
  • جای زخم
  • خون ریزی بیش از حد
  • درد/ناراحتی
  • آسیب عصبی
  • کبودی
  • تورم
  • عوارض مربوط به بیهوشی
  • سروما (یک رشد/توده در نزدیکی محل جراحی که ممکن است عفونی شود)
  • نتایج زیبایی نامطلوب
  • مرگ
  • بهبود ضعیف زخم
  • احتمال یک جراحی اضافی
  • لخته شدن خون
  • تغییر حس در ناحیه درمان
  • آسیب به بافت ها یا ساختارهای اطراف / زیرین

سفت کردن واژن

سفت کردن واژن را می توان از طریق جراحی واژینوپلاستی انجام داد.

عمل واژینوپلاستی می تواند به زنانی که بعد از زایمان دچار شلی واژن قابل توجهی شده اند کمک کند. روش واژینوپلاستی شامل باریک کردن کانال واژن برای رسیدگی به عضلات کشیده شده است.

کارکنان زن

با توجه به ماهیت شخصی این روش ها، ما درک می کنیم که ممکن است در ابتدا با یک کارمند زن راحت تر صحبت کنید. ما پرستاران بسیار با تجربه ای داریم که می توانند قبل، حین و بعد از مشاوره با دکتر میلوویچ از شما حمایت کنند.

دکتر میلوویچ به راحتی بیماران زن خود حساس است و اطمینان حاصل می کند که یک پرستار زن در معاینات برای حمایت شما حضور دارد.

سوالات متداول

آیا برای من مناسب است؟

لابیاپلاستی یک تصمیم کاملا شخصی است و قبل از انجام هر گونه مداخله جراحی باید اهداف و انتظارات واقع بینانه داشته باشید. دکتر میلوویچ شما را (در حضور پرستار زن خود) معاینه می کند و ارزیابی می کند که چگونه لابیاپلاستی ممکن است بتواند اهداف و انتظارات شما را برآورده کند. اگر از سلامت خوبی برخوردار هستید و غیر سیگاری هستید (یا آمادگی دارید حداقل شش هفته قبل و بعد از جراحی سیگار را ترک کنید) ممکن است برای انجام عمل لابیاپلاستی مناسب باشید.

آیا به بیهوشی نیاز خواهم داشت؟

لابیاپلاستی معمولاً یک عمل روزانه است که تحت بیهوشی عمومی یا آرام‌بخشی در گرگ و میش انجام می‌شود و در برخی موارد ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان باشد. زمان انجام عمل معمولا یک تا دو ساعت است.

دکتر میلوویچ از خدمات یک متخصص بیهوشی واجد شرایط که عضو کالج بیهوشی سلطنتی استرالیا و NZ (ANZCA) است برای انجام آرامبخشی یا بیهوشی عمومی شما استفاده خواهد کرد. برای ایمنی شما، لطفا مطمئن شوید که داروها و آلرژی های خود را به روز دارید.

آیا جای زخم خواهم داشت؟

عمل لابیاپلاستی شامل کاهش بافت لب و بافت ها به طور کلی سریع التیام می یابند. جای زخم معمولاً حداقل است، اما مانند همه جراحی‌ها، هیچ تضمینی برای نتیجه کامل وجود ندارد. دکتر میلوویچ تلاش خواهد کرد تا جای زخم را به حداقل برساند و جای زخم های شما را تا حد امکان نامشخص نگه دارد.

جراحی در کجا انجام خواهد شد؟

بسته به سلامت عمومی شما و وسعت عمل، جراحی لابیاپلاستی معمولاً به صورت یک روز یا به طور متناوب با یک شب اقامت در بیمارستان انجام می شود. دکتر میلوویچ جراحی لابیاپلاستی شما را فقط در یک مرکز عمل معتبر انجام می دهد.

دوره نقاهت بعد از جراحی لابیاپلاستی چقدر است؟

زمان بهبودی از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. می توانید حداقل یک هفته قبل از بازگشت به فعالیت عادی انتظار داشته باشید. به مدت چهار تا شش هفته پس از جراحی باید از ورزش شدید و آمیزش جنسی اجتناب شود. دستورالعمل‌های بعد از جراحی به شما داده می‌شود که باید دنبال کنید و اگر سؤالی دارید، لطفاً با دکتر میلوویچ و/یا پرستار او صحبت کنید.

خطرات جراحی لابیاپلاستی چیست؟

مانند تمام جراحی‌ها، خطرات و عوارض بالقوه‌ای وجود دارد، و دکتر میلوویچ این موارد را قبل از انجام هر جراحی با شما در میان می‌گذ



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

همانطور که زنان بزرگتر می شوند، می توانیم تغییراتی را در بدن خود تجربه کنیم. ناحیه‌ای که می‌تواند در واژن تغییرات زیادی داشته باشد، زیرا بافت‌های اینجا می‌توانند ملتهب، خشک یا کشیده شوند. این می تواند باعث کاهش عزت نفس شود که می تواند منجر به فقدان صمیمیت شود. برخی تغییرات حتی ممکن است برای زنان دردناک باشد.

اگر این برای شما آشنا به نظر می رسد، شما تنها نیستید، و قطعاً این چیزی نیست که لازم باشد آن را بپذیرید. کمک در دسترس است، و درمان های diVa® یک گزینه عالی هستند. این یک روش موثر و سریع است که بافت های واژن شما را احیا می کند تا بتوانید دوباره احساس راحتی و اعتماد به نفس کنید.

 

درباره لیزر diVa®

جوانسازی واژن با diVa® یک درمان لیزری هیجان انگیز و پیشرفته است که کیفیت بافت واژن شما را افزایش می دهد. این کار را با لایه برداری مجدد دیواره واژن انجام می دهد و اطمینان حاصل می کند که بافت آسیب دیده با بافت جدید و سالم جایگزین می شود تا سلامت واژن بهبود یافته و علائم کاهش یابد. علائم شامل خشکی واژن است که اغلب با یائسگی مرتبط است.

اما، درمان diVa® چگونه کار می کند؟ این درمان با لیزر جوانسازی واژن شامل استفاده از لیزر فرکشنال هیبریدی دوگانه است. بر خلاف اکثر سیستم های لیزری که یا غیر فرسوده یا غیر ساینده در نظر گرفته می شوند، این لیزر از هر دو نوع انرژی در یک درمان استفاده می کند.

پاسخ درمانی طبیعی در بدن شما از طریق لیزر فرسایشی ایجاد می شود و پوست را وادار می کند تا خود را بازسازی کند. از سوی دیگر، لیزر غیر سایشی، با گرم کردن ملایم بافت‌های زیرین، تولید کلاژن را تشویق می‌کند.

از آنجایی که از دو نوع لیزر استفاده می شود، این بدان معناست که ما می توانیم درمان را مطابق با نیازهای شما سفارشی کنیم. کارکنان متخصص ما در جراحی پلاستیک غرب میشیگان می توانند اهداف و انتظارات شما را در طول مشاوره با شما در میان بگذارند و در مورد برنامه درمانی مناسب شما تصمیم بگیرند.

 
 

جوانسازی واژن با لیزر چه چیزی را می تواند درمان کند؟

تعدادی از مسائل مختلف وجود دارد که این درمان می تواند برای کمک به آنها استفاده شود. این شامل موارد زیر است:

  • شلی واژن
  • خشکی واژن
  • کاهش برانگیختگی و میل جنسی
  • از دست دادن حس جنسی
  • درد هنگام رابطه جنسی
  • ناراحتی یا خارش
  • بی اختیاری استرسی ادرار


:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

بسیاری از بیماران اغلب می پرسند که چرخه های قاعدگی آنها چگونه ممکن است بر روند بهبودی پس از جراحی لابیاپلاستی تأثیر بگذارد . این یک سوال عالی و مهم است که باید هنگام آماده شدن برای این درمان در نظر بگیرید.

ساده ترین پاسخ به این سوال منفی است، چرخه قاعدگی شما بر روند بهبودی تاثیری نخواهد داشت. با این حال، چند فاکتور وجود دارد که ممکن است بخواهید هنگام برنامه ریزی قرار ملاقات و در طول دوران نقاهت به خاطر داشته باشید. برنامه‌ریزی عمل لابیاپلاستی بلافاصله پس از آخرین روز سیکل قاعدگی ممکن است روند بهبودی را کمی آسان‌تر کند – گاهی اوقات طبیعت مادر مزاحمت‌هایی را اضافه می‌کند که در این زمان نمی‌خواهید نگران آن باشید.دارای گواهی بورد ما ، توصیه می‌کند در زمان شروع قاعدگی فقط از پد یا لاینر استفاده کنید. از آنجایی که احتمالاً در ناحیه عمل بخیه یا بخیه خواهید داشت، مهم است که چیزی در کانال واژن وارد نکنید. پرهیز از رابطه جنسی در طول روند بهبودی (به طور کلی 4-6 هفته) نیز توصیه می شود. برای حفظ تمیزی واژن، توصیه می شود در دو هفته اول با آب گرم و صابون حمام کنید یا از یک حوله گرم استفاده کنید تا به آرامی ناحیه درمان را بمالید.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد