نوشته شده توسط : محدثه

 

میکرودیسککتومی یک روش جراحی برای تسکین درد و سایر علائمی است که زمانی رخ می دهد که فتق دیسک در ستون فقرات روی ریشه عصبی مجاور فشار می آورد. در حین عمل، جراح با برداشتن قطعات کوچک دیسک، استخوان و رباط عصب را آزاد می کند.

میکرودیسککتومی گاهی اوقات به عنوان یک جراحی کم تهاجمی ستون فقرات توصیف می‌شود، زیرا فقط به یک برش کوچک و استفاده از میکروسکوپ یا عینک جراحی به نام لوپ برای بزرگ‌نمایی محل آسیب نیاز دارد. جراح همچنین از ابزارها و ابزارهای کوچکتری برای کار در فضای محدود ستون فقرات استفاده می کند. میکرودیسککتومی نوعی جراحی رفع فشار ستون فقرات است و اصطلاح میکرودکمپرسیون - که به برداشتن هر استخوان یا رباطی که عصب را تحت فشار قرار می دهد با جراحی توصیف می کند - همچنین ممکن است برای توصیف این روش استفاده شود. با این حال، اصطلاح "microdiscectomy" بیشتر برای برداشتن قطعه ای از بافت دیسک فتق که باعث علائم بیمار می شود، اختصاص دارد.

از آنجایی که اکثر بیماران از فتق دیسک بدون جراحی بهبود می یابند، میکرودیسککتومی تنها پس از درمان محافظه کارانه، از جمله فیزیوتراپی، تزریق کورتیزون و سایر داروها برای حداقل 6 تا 12 هفته، بدون ایجاد تسکین توصیه می شود. در برخی موارد، ضعف حرکتی ممکن است دلیلی برای انجام این جراحی زودتر باشد. بیماران مبتلا به سندرم دم اسبی نیاز به مداخله جراحی فوری دارند. این وضعیتی است که در آن فشار روی اعصاب در قسمت پایینی ستون فقرات بر عملکرد مثانه و روده تأثیر می گذارد، اما کمتر از 1٪ از افراد را تحت تأثیر قرار می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

بسیاری از زنان به دلیل شکل، وضعیت و اندازه واژن خود از ناراحتی یا درد رنج می برند و امیدوارند که جوانسازی واژن کیفیت زندگی بهتری به آنها بدهد. درد مزمن لگن یک مشکل بسیار واقعی و اغلب پنهان است.

دیگرانی هستند که از ظاهر اندام تناسلی خود ناراضی هستند - ممکن است آنها را بیش از حد گوشتی، حجیم یا شکل مناسبی بدانند - و روی بهبود زیبایی شناختی خود تمرکز دارند.

جوانسازی واژن که به عنوان جراحی پلاستیک ناحیه تناسلی زنان و جراحی طراحی واژن نیز شناخته می شود، یک اصطلاح گسترده است که چندین نوع روش مختلف را پوشش می دهد.

 

مطالعهدیگری نشان داد که تقریباً نیمی از زنان مورد بررسی نگران این هستند که واژن آنها به نوعی غیرطبیعی است و حدود 18 درصد گفتند که در نظر داشتند ظاهر واژن خود را از طریق لابیاپلاستی یا روش های دیگر تغییر دهند.

این واقعیت به این وضعیت کمک نمی کند که بسیاری از مردم - از جمله زنان - آنقدر که می توانند با پیچیدگی های آناتومی زنانه آشنا نیستند.

Verywellhealth.com می گوید که کلمه " واژن " به "کانال الاستیک و در عین حال عضلانی" اشاره دارد که از داخل به دهانه رحم متصل می شود. و همانطور که cosmopolitan.com گزارش می دهد، فرج اصطلاح کلی برای قسمت های خارجی آناتومی جنسی زنان است. دو دسته از لب ها وجود دارد، لابیا بزرگ (مجموعه بیرونی) و کوچک (مجموعه داخلی).

ناحیه بالای استخوان شرمگاهی مونس نامیده می شود و در وسط آن کلاه کلیتورال قرار دارد که کلیتوریس را می پوشاند. در زیر این منفذ به مجرای ادرار و زیر آن دهانه واژن قرار دارد.

جای تعجب نیست که با وجود بخش‌های کاری بسیار زیاد، راه‌حلی برای زنانی که مضطرب هستند یا از درد در ناحیه خصوصی یا اطراف آن رنج می‌برند، وجود ندارد. اما علم راه حل هایی ارائه کرده است که خیلی ها را آرام می کند.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

برخی از سوالات مهمی که باید هنگام تصمیم گیری در مورد مراجعه به مشاور بپرسید عبارتند از:

  • چند وقت است که مشکل دارید؟
  • آیا هر دوی شما می خواهید رابطه را نجات دهید؟
  • آیا تا به حال دعواهای شما به خشونت تبدیل شده است؟ آیا سوء استفاده وجود دارد؟
  • آیا هر دوی شما امیدوار هستید که بتوانید  رابطه  را نجات دهید؟
  • آیا یکی یا هر دوی شما به طور کامل شخص دیگری را برای مشکلات خود مقصر می دانید؟
  • آیا هر یک از شما مسائل مربوط به سلامت رفتاری فردی دارید که باید به آنها رسیدگی کنید؟

پاسخ‌های شما به این سؤالات می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا به مشاوره بروید، از هم جدا شوید یا خودتان سعی کنید مشکلات خود را برطرف کنید.

به طور کلی، اگر دعوای شما ترسناک، خشونت آمیز یا توهین آمیز است، این ایده خوبی نیست که سعی کنید به تنهایی مسائل را اصلاح کنید. اگر برای مدت طولانی تلاش می کنید و نمی توانید مشکلات خود را برطرف کنید. یا اگر یکی یا هر دوی شما مشکلی در سلامت روان یا مصرف مواد دارید که به آن توجه نمی کنید.

(مشاوره زوجین زمانی می‌تواند کارساز باشد که یکی یا هر دوی شما مشکلات سلامت رفتاری داشته باشید، اما تنها در صورتی که علاوه بر مشاوره زوجین، به طور فعال به آن مسائل بپردازید و آنها را درمان کنید.)

یکی از مهم ترین عواملی که تعیین می کند آیا مش



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

بسیاری از مردم نمی دانند که در واقع انواع مختلفی از اختلال دوقطبی وجود دارد . همه با علائم خاص خود مشخص می شوند. اگرچه آنها شبیه به هم هستند، اما مهم است که بدانید چه نوع اختلال دوقطبی دارید تا بتوانید درمانی را دریافت کنید که بهترین نتیجه را برای شما دارد.

اختلال دوقطبی 1

برای تشخیص اختلال دوقطبی 1، فرد باید حداقل یک دوره هیپرشیدایی داشته باشد که ناشی از مصرف دارو نباشد. با این حال، فردی که از دوقطبی 1 رنج می برد، ممکن است یک دوره افسردگی را تجربه نکند. علائم اختلال دوقطبی معمولاً بسیار واضح است و شکی در مورد وجود چیزی در بیمار باقی نمی گذارد.

اختلال دوقطبی 2

اختلال دوقطبی 2 شامل یک دوره افسردگی اساسی که بیش از 2 هفته طول می کشد، همراه با حداقل 1 دوره هیپومانیک است. گاهی اوقات دوقطبی 2 به اشتباه به عنوان اختلال افسردگی اساسی تشخیص داده می شود ، زیرا افسردگی علامت اصلی است، به خصوص زمانی که هیچ علائم شیدایی دیده نشده باشد.

سیکلوتیمیا

سیکلوتیمیا نوعی اختلال دوقطبی است که در آن فرد دوره‌های هیپومانیا و افسردگی را تجربه می‌کند، اما شدت آن‌ها بسیار کمتر و برای دوره‌های کوتاه‌تر خواهد بود. این دوره‌ها بین ماه‌هایی که خلق و خوی آن‌ها ثابت است، خواهد بود. علائم سیکلوتیمیا آنقدر شدید نیست که بتوان آن را به عنوان اختلال دوقطبی 1 یا دو قطبی 2 طبقه بندی کرد.

دوچرخه سواری سریع

دوچرخه سواری سریع یک شکل شدید از اختلال دوقطبی است که زمانی تشخیص داده می شود که فرد در طی یک سال بیش از 4 دوره شیدایی (هیپر یا هیپو) یا دوره افسردگی را تجربه کند. در کنار داشتن اپیزودهای شیدایی یا افسردگی بیشتر، یک چرخه‌نورد سریع نیز به ندرت میان‌ایندی خواهد داشت، به این معنی که آنها از بالا به پایین و دوباره به اوج برمی‌گردند، بدون وقفه. این می تواند با هر نوع اختلال دوقطبی همراه باشد. همچنین ممکن است فقط به طور موقت به دلیل تغییر در زندگی یا داروهای افراد ایجاد شود.

دوچرخه سواری سریع می تواند توانایی فرد برای عملکرد طبیعی را مختل کند و کیفیت زندگی او را بدتر کند.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

یک روش جوانسازی واژن یا واژینوپلاستی می تواند برای کمک به احساس سفت شدن واژن انجام شود. در حالی که این روش را می توان بر روی زنان در هر سنی انجام داد، بسیاری از زنان مسن که بچه دار شدن را به پایان رسانده اند، تمایل دارند این روش را برای کمک به بازیابی هر گونه سفتی که ممکن است به دلیل زایمان و سن از دست داده اند، انتخاب کنند.

از آنجایی که ماهیچه‌های واژن می‌توانند به مرور زمان شل شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهند، عمل واژینوپلاستی می‌ تواند این مشکل را اصلاح کند. این روش سرپایی در حدود شصت تا نود دقیقه انجام می شود و با استفاده از لیزر برای کمک به سفت شدن و تقویت عضلات واژن انجام می شود.

واژینوپلاستی یک درمان بازسازی یا ترمیم واژن است. این جراحی به عنوان جراحی ترمیمی واژن نیز شناخته می شود و می تواند نواحی داخلی را سفت کند و در عین حال ظاهر واژن را نیز بهبود بخشد. این درمان برای درمان شرایط پزشکی مختلف، از جمله آسیب واژن ناشی از زایمان و مشکلات ناشی از بیماری کف لگن استفاده می شود. همچنین برای ساخت واژن تراجنسیتی استفاده می شود و به افراد امکان می دهد هویت جنسیتی مورد نظر خود را بدست آورند.

لابیاپلاستی برای دختران باکره

لابیاپلاستی برای دختران باکره امکان پذیر است؟ لابیاپلاستی یک روش جراحی است که اندازه لابیا مینور را کاهش می دهد که آن ها فلپ های پوستی در دو طرف دهانه واژن هستند. از آنجایی که لابیا در دوران بلوغ و اوایل بزرگسالی رشد می ‌کند، نباید آن را در دختران زیر ۱۸ سال انجام داد. با این حال، برخی از زنان برای از ظاهر ناحیه تناسلی خود رضایت ندارد، عمل لابیوپلاستی انجام می‌دهند.

با این وجود، داشتن چین های پوستی قابل توجه در اطراف دهانه واژن بسیار طبیعی است و به ندرت منجر به عوارض می شود.

همانطور که گفته شد، این عمل زیبایی با نواحی خارجی واژن سر و کار دارد و آسیبی به پرده بکارت ایجاد نمی شود. خیلی از خانم ها قبل از ازدواج و یا قبل از شروع رابطه جنسی تمایل به ایجاد ظاهری زیبا برای لابیا خود هستند. در این افراد لابیاپلاستی بلامانع است اما باید در سن بالای ۱۸ سال و همراه با رضایت خانواده انجام شود.  لابیاپلاستی برای دختران باکره امکان پذیر است.

در نتیجه اگر به دلایلی همچون ژنتیک و یا موارد دیگر ظاهر ناحیه تناسلی شما مورد تاییدتان نیست، می توانید به راحتی و بدون آسیب به پرده بکات این جراحی برای شما انجام شود. عمل لابیاپلاستی یک عمل خارجی است و خطری برای سلامت پرده بکارت نخواهد داشت. اگر با هر شرایطی نیاز به جراحی لابیوپلاستی دارید، دکتر سمیه ادایی جراح زیبایی زنان در میرداماد می توانند به شما در این زمینه کمک کنند.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

اختلال دوقطبی می تواند در افراد مختلف بسیار متفاوت به نظر برسد. علائم از نظر الگوی، شدت و فراوانی بسیار متفاوت است. برخی افراد بیشتر مستعد ابتلا به شیدایی یا افسردگی هستند، در حالی که برخی دیگر به طور مساوی بین این دو نوع قسمت تغییر می کنند. برخی دچار اختلالات خلقی مکرر می شوند، در حالی که برخی دیگر تنها در طول عمر خود این اختلالات را تجربه می کنند.

چهار نوع اپیزود خلقی در اختلال دوقطبی وجود دارد: مانیا، هیپومانیا، افسردگی و دوره های مختلط. هر نوع اپیزود خلقی اختلال دوقطبی مجموعه ای از علائم منحصر به فرد دارد.

علائم شیدایی

در مرحله شیدایی اختلال دوقطبی، تجربه احساس افزایش انرژی، خلاقیت و سرخوشی رایج است. اگر در حال تجربه یک دوره شیدایی هستید، ممکن است یک مایل در دقیقه صحبت کنید، خیلی کم بخوابید و بیش فعال باشید. همچنین ممکن است احساس کنید که قادر مطلق، شکست ناپذیر هستید یا برای عظمت مقدر شده اید.

اما در حالی که شیدایی در ابتدا احساس خوبی دارد، تمایل دارد که از کنترل خارج شود. ممکن است در طول یک دوره شیدایی بی پروا رفتار کنید: برای مثال، پس انداز خود را قمار کنید ، درگیر فعالیت جنسی نامناسب شوید، یا سرمایه گذاری های تجاری احمقانه انجام دهید. همچنین ممکن است عصبانی، تحریک‌پذیر و پرخاشگر شوید – دعوا می‌کنید، وقتی دیگران از برنامه‌های شما پیروی نمی‌کنند سرزنش می‌کنید و هر کسی را که از رفتار شما انتقاد می‌کند سرزنش می‌کنید. برخی افراد حتی دچار توهم می شوند یا شروع به شنیدن صدا می کنند.

علائم و نشانه های رایج شیدایی عبارتند از:

  • احساس غیرمعمول "بالا" و خوش بینانه یا بسیار تحریک پذیر.
  • باورهای غیر واقعی و بزرگ در مورد توانایی ها یا قدرت های فرد.
  • خواب بسیار کم، اما احساس بسیار پرانرژی.
  • آنقدر تند صحبت می کنند که دیگران نمی توانند ادامه دهند.
  • افکار مسابقه ؛ پرش سریع از یک ایده به ایده دیگر
  • بسیار حواس پرتی، قادر به تمرکز نیست.
  • اختلال در قضاوت و تکانشگری.
  • بی پروا بدون فکر کردن به عواقب آن عمل کنید.
  • هذیان و توهم (در موارد شدید).

علائم هیپومنیا

هیپومانیا شکل کمتر شدید شیدایی است. در حالت هیپومانیک، احتمالاً احساس سرخوشی، پرانرژی و بهره‌وری خواهید داشت، اما همچنان می‌توانید بدون از دست دادن ارتباط با واقعیت، به زندگی روزمره خود ادامه دهید. برای دیگران، ممکن است به نظر برسد که شما فقط در حالت غیرعادی خوبی هستید. با این حال، هیپومانیا می تواند منجر به تصمیمات بدی شود که به روابط، شغل و شهرت شما آسیب می رساند. علاوه بر این، هیپومانیا اغلب به شیدایی تمام عیار تشدید می شود یا یک دوره افسردگی اساسی به دنبال دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

جراحی لابیاپلاستی عملی است که بر روی لب های آلت تناسلی خانم ها انجام می شود. این عمل به منظور کوچک کردن لبه های بزرگ و بدشکل آلت تناسلی انجام می گیرد و سایز آنها از کوچک و زیبا می کند. این عمل معمولا در مطب و با بی حسی موضعی و کاملا بدون درد انجام می شود و تا جایی که ممکن است این جراحی با لیزر به جای تیغ جراحی انجام می شود.

علل انجام لابیاپلاستی

خانم ها معمولا دلایل مختلفی برای انجام جراحی لابیاپلاستی دارند که در ادامه به آنها اشاره می شود:

  • این لبه های بزرگ می تواند در وضعیت های مختلف بدنی مانند حین نزدیکی، راه رفتن، نشستن گیر بیفتد و موجب درد شود.
  • گاهی این بزرگی لبه ها مادرزادی است و با افزایش سن خودشان را نشان می دهند.
  • گاهی حین زایمان طبیعی و بر اثر فشارهای زایمان طبیعی این لبه ها بزرگ می شوند.
  • گرچه اکثر خانم ها به دلایل زیبایی این عمل جراحی را انجام می دهند.
  • لابیاها از نظر شکل بسیار متفاوت هستند. با این حال بیشتر خانم ها طرفدار لبیاهای ظریف و کوچک هستند.


:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه
  • افتادگی رحم زمانی رخ می دهد که ماهیچه ها و بافت لگن شما ضعیف شود.

  • این اجازه می دهد تا رحم شما به داخل واژن شما سقوط کند.

  • علائم شایع شامل نشت ادرار، پری لگن، برآمدگی واژن، کمردرد و یبوست است.

  • درمان افتادگی رحم شامل تغییر سبک زندگی، پساری یا جراحی برای برداشتن رحم است.

  • ممکن است با کاهش وزن، رژیم غذایی با فیبر بالا، سیگار نکشیدن و انجام تمرینات کگل بتوانید از این وضعیت پیشگیری کنید.

مراحل بعدی

نکاتی که به شما کمک می کند از بازدید از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بیشترین بهره را ببرید:

  • دلیل بازدید خود را بدانید و بدانید که چه اتفاقی می‌افتد.

  • قبل از بازدید، سوالاتی را که می خواهید به آنها پاسخ داده شود بنویسید.

  • شخصی را با خود بیاورید تا به شما کمک کند سؤال بپرسید و آنچه را که ارائه دهنده به شما می گوید به خاطر بسپارید.

  • در ویزیت، نام تشخیص جدید و هر گونه دارو، درمان یا آزمایش جدید را یادداشت کنید. همچنین، هر دستورالعمل جدیدی را که ارائه دهنده به شما می دهد یادداشت کنید.

  • بدانید که چرا یک دارو یا درمان جدید تجویز می شود و چگونه به شما کمک می کند. همچنین بدانید که چه عوارضی دارد.

  • بپرسید که آیا بیماری شما به روش های دیگری قابل درمان است یا خیر.

  • بدانید چرا یک آزمایش یا روش توصیه می شود و نتایج چه معنایی می تواند داشته باشد.

  • بدانید اگر دارو را مصرف نمی کنید یا آزمایش یا روش انجام نمی دهید چه انتظاری دارید.

  • اگر قرار ملاقات بعدی دارید، تاریخ، زمان و هدف آن بازدید را یادداشت کنید.

  • بدانید اگر سوالی دارید چگونه می توانید با ارائه دهنده خود تماس بگیرید.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

با بالا رفتن سن زنان، صمیمی ترین قسمت های آن ها نیز افزایش می یابد. تولید استروژن با پیشرفت روند پیری کند می شود که منجر به نازک شدن دیواره های واژن، التهاب بافت ها و عدم روانکاری طبیعی می شود. در حالی که این تغییرات معمولاً با یائسگی مرتبط است، قبل از آن نیز می تواند در نتیجه بارداری های چند قلو و به دلیل شرایط پزشکی خاص باشد. هیچ کس مشتاقانه منتظر مقابله با این علائم ناراحت کننده و ناراحت کننده نیست. خوشبختانه، در مورد جوانسازی واژن، گزینه های مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. برای زنانی که به دنبال یک روش غیرتهاجمی و موثر هستند، جوانسازی واژن با لیزر وی لیز انتخاب مناسبی است.

جوانسازی واژن با لیزر با وی لیز چیست؟

با افزایش سن، بافت ها خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. وی لیز یک روش لیزر واژینال غیر جراحی است که برای جوانسازی کانال واژن استفاده می شود. V-Lase ضخامت و رطوبت جوانی را به بافت ها باز می گرداند. می تواند خشکی واژن، آتروفی واژن و نشت غیر ارادی خفیف مثانه را کاهش دهد. در نتیجه، منجر به افزایش تجربه جنسی برای بسیاری از زنان می شود.

کاندیدای جوانسازی واژن با لیزر

هر زنی که بخواهد عملکرد و احساس صمیمی ترین قسمت های خود را بهبود بخشد، کاندیدای خوبی برای این روش است. کاندیدهای مناسب برای V-Lase کسانی هستند که:

  • پس از زایمان یا با افزایش سن، تنگی واژن از بین می رود
  • از آتروفی یا خشکی واژن رنج می برند
  • هنگام خندیدن یا دویدن از نشت مثانه رنج می برند
  • بعد از یائسگی از نظر ارضای جنسی خود را احساس نکنید

برای بیمارانی که تحت  عمل لابیاپلاستی قرار می‌گیرند ، V-Lase یک روش کاملاً رایگان است که می‌تواند حداکثر نتایج را ارائه دهد.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

 

میومکتومی شکمی خطرات بیشتری نسبت به یک روش کمتر تهاجمی دارد، از جمله:

  • خون ریزی بیش از حد
  • عفونت
  • بهبودی طولانی تر
  • درد
  • جای زخم

پارگی رحم در دوران بارداری خطری برای رویکردهای شکمی و لاپاراسکوپی است.

وارگاس می گوید: «اما میومکتومی شکمی مزایایی دارد. جراح به فیبروم‌ها دسترسی بیشتری دارد، بنابراین ما می‌توانیم آنها را در دیواره رحم لمس یا لمس کنیم و راحت‌تر آنها را پیدا کنیم. همچنین این روش سریع‌تر از جایگزین‌های کم تهاجمی مانند میومکتومی لاپاروسکوپی، رباتیک یا هیستروسکوپی است. اگر بیمار فیبروم های زیاد یا فیبروم های بسیار بزرگ داشته باشد، ممکن است جراحی باز را توصیه کنیم.

ریکاوری میومکتومی شکمی

بهبودی پس از میومکتومی شکمی چهار تا شش هفته طول می کشد. در این مدت از بلند کردن اجسام سنگین یا هر نوع فعالیت شدید خودداری کنید. بسته به شغلتان، ممکن است لازم باشد چهار تا هشت هفته از کارتان مرخصی بگیرید.

اما وارگاس تاکید می‌کند که مهم است که در دوران نقاهت با پیاده‌روی روزانه تحرک داشته باشید. بی تحرکی می تواند خطر ترومبوز ورید عمقی را افزایش دهد، لخته های خونی در پاهای شما که می توانند به ریه های شما برسند (آمبولی ریه) و تهدید کننده زندگی باشند. شما همچنین می توانید توده عضلانی خود را از دست بدهید و دچار بی شرایطی شوید که این امر بهبودی را طولانی تر می کند.

میومکتومی با کمک رباتیک یا لاپاروسکوپی

میومکتومی لاپاروسکوپی یک روش کم تهاجمی برای برداشتن فیبروم رحم است. جراح چهار برش کوچک در شکم شما ایجاد می کند و سپس از لاپاراسکوپ، که ابزار ویژه ای است که حاوی نور و دوربین فیلمبرداری است، استفاده می کند تا از طریق برش ها عمل کند. جراح شما جراحی را روی یک مانیتور ویدیویی مشاهده می کند.

میومکتومی با کمک رباتیک  یکی دیگر از روش های کم تهاجمی است. جراح شما از راهنمایی یک بازوی روباتیک برای برداشتن فیبروم هایی که متعدد، پیچیده یا عمیق در دیواره رحم هستند استفاده می کند.

برای میومکتومی لاپاراسکوپی یا با کمک رباتیک، می توانید انتظار داشته باشید:

  • بیهوشی:  عمومی
  • بستری شدن در بیمارستان:  هیچ (معمولاً یک روش سرپایی)
  • اندازه برش:  5-12 میلی متر
  • مدت زمان:  سه تا چهار ساعت
  • بهبودی:  دو تا سه هفته

مزایا و خطرات میومکتومی با کمک رباتیک و لاپاروسکوپی

وارگاس می گوید: «بیشتر میومکتومی ها باید به روش لاپاراسکوپی انجام شوند. ما حتی می‌توانیم فیبروم‌های بسیار بزرگ را با استفاده از این روش حذف کنیم. این یک روش طولانی‌تر در اتاق عمل است، اما خطرات کمتری نسبت به میومکتومی شکمی دارد.

در حین جراحی خونریزی کمتری وجود دارد، بنابراین بیماران کمتر به تزریق خون نیاز دارند. همچنین آسیب کمتری به دیواره شکم وارد می کند که خطر چسبندگی را کاهش می دهد. بیماران سریعتر و با درد کمتر بهبود می یابند.

مشابه روش شکمی، روش‌های رباتیک و لاپاراسکوپی نیاز به برش‌های رحمی دارند که میومتر را ضعیف می‌کند. برش‌های میومتر که با روش‌های شکمی، لاپاراسکوپی و روباتیک برای میومکتومی مشاهده می‌شود، می‌تواند خطر پارگی رحم را در دوران بارداری و زایمان افزایش دهد، بنابراین زنانی که این روش‌ها را انجام داده‌اند، نیاز به سزارین در حین زایمان دارند.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

عوارض دیسک کمر چیست؟

بیماری دیسک کمر می تواند باعث ایجاد درد در کمر و پا شود که در فعالیت های روزانه اختلال ایجاد می کند. این می تواند منجر به ضعف یا بی حسی پا و مشکل در کنترل روده و مثانه شود.

آیا می توان از بیماری دیسک کمر پیشگیری کرد؟

حفظ وزن مناسب، شرکت در ورزش منظم و استفاده از وضعیت بدنی خوب می تواند خطر ابتلا به بیماری دیسک کمر را کاهش دهد.

زندگی با بیماری دیسک کمر

درمان محافظه کارانه نیاز به صبر دارد. اما پایبندی به برنامه درمانی می تواند کمردرد را کاهش دهد و احتمال بدتر شدن درد یا آسیب به دیسک را به حداقل برساند. اقدامات محافظه کارانه و جراحی هر دو زمان می برد تا موثر باشند.

چه زمانی باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرم؟

اگر درد شما افزایش یافت یا اگر در کنترل روده یا مثانه دچار مشکل شدید، با پزشک خود تماس بگیرید.

نکات کلیدی در مورد بیماری دیسک کمر

  • بیماری دیسک کمر ممکن است زمانی رخ دهد که دیسکی در ناحیه کمر ستون فقرات از بین ناحیه استخوانی ستون فقرات برآمده یا فتق کند.

  • بیماری دیسک کمر باعث کمردرد و درد و ضعف پا می شود که با حرکت و فعالیت بدتر می شود.

  • اولین قدم در درمان کاهش درد و کاهش خطر آسیب بیشتر به ستون فقرات است.

  • اگر درمان محافظه کارانه تر شکست بخورد، ممکن است جراحی در نظر گرفته شود.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محدثه

اختلال دوقطبی یک اختلال خلقی با دوره‌های متمایز سرخوشی و انرژی شدید ( مانیا ) و غمگینی یا ناامیدی ( افسردگی ) است. همچنین به عنوان افسردگی شیدایی یا اختلال افسردگی شیدایی شناخته می شود .

اختلال دوقطبی با فراوانی مشابهی در مردان و زنان رخ می دهد. اما تفاوت هایی بین جنسیت ها در نحوه تجربه این بیماری وجود دارد.

به عنوان مثال، یک زن احتمالاً علائم افسردگی بیشتری نسبت به شیدایی دارد . و هورمون های زنانه و عوامل تولید مثلی ممکن است بر وضعیت و درمان آن تأثیر بگذارند.

تحقیقات نشان می دهد که در زنان، هورمون ها ممکن است در ایجاد و شدت اختلال دوقطبی نقش داشته باشند. یک مطالعه نشان می دهد که اختلال دوقطبی دیررس ممکن است با یائسگی مرتبط باشد . در میان زنانی که به این اختلال مبتلا هستند، تقریباً یک نفر از هر 5 نفر اختلالات عاطفی شدید را در طول انتقال به یائسگی گزارش کرده است .

مطالعات به ارتباط بین اختلال دوقطبی و علائم قبل از قاعدگی پرداخته اند. این مطالعات نشان می دهد که زنان مبتلا به  اختلالاتخلقی ، از جمله اختلال دوقطبی، علائم شدیدتری از سندرم پیش از قاعدگی ( PMS ) را تجربه می کنند.

تحقیقات دیگر نشان داده است که زنانی که اختلالات آنها به طور مناسب درمان می شود، در واقع نوسانات خلقی کمتری در طول دوره قاعدگی دارند.

 

بزرگترین شواهد ارتباط هورمونی با اختلال دوقطبی در دوران بارداری و پس از زایمان یافت می شود. زنان مبتلا به اختلال دوقطبی که باردار هستند یا به تازگی زایمان کرده اند، هفت برابر بیشتر از سایر زنان به دلیل اختلال دوقطبی خود در بیمارستان بستری می شوند. و دو برابر بیشتر احتمال دارد که علائم عود کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()